Topics: 26
Het lijkt of er op de voorruit van mijn 240 spikkels zitten. De ruit is gaaf, geen putjes en sterren etc. Als de ruitenwisser over de voorruit gaat hoor je een geluid alsof er zand op de ruit zit. Is er een manier om de ruit weer "glad" te maken of is dit een gevalletje nieuwe voorruit?
Ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Topics: 84
Koop een nieuw recht glad soepel plamuurmes en schraap daarmee alle zooi er vanaf. Ik heb een hele poos mijn ruiten ijsvrij gemaakt met een plamuurmes, gaat perfect zonder krassen.
Ik denk dat er slijptolvonkjes op de ruit zitten, deze branden licht in het glas. En kan je er redelijk goed afkrabben (vraag me niet hoe ik dat weet).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 289
..verfvanhetglaskrabbertje".. lekker plat..
Marc1970 schreef:Koop een nieuw recht glad soepel plamuurmes en schraap daarmee alle zooi er vanaf. Ik heb een hele poos mijn ruiten ijsvrij gemaakt met een plamuurmes, gaat perfect zonder krassen.
Ik denk dat er slijptolvonkjes op de ruit zitten, deze branden licht in het glas. En kan je er redelijk goed afkrabben (vraag me niet hoe ik dat weet).
Nu word ik toch wel nieuwsgierig... Er is inderdaad aan de auto geslepen dus dat zou zomaar slijpsel kunnen zijn. Ik ga met plamuurmes en verfvanhetglaskrabbertje aan de gang.
Dank voor de tips!
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Topics: 56
30 December 2011, 21:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 December 2011, 21:51 door Black Moose.)
kijk je lak ook ff goed na, als daar slijpsel in zit heb je zo roestplekjes.
Voorruit polijsten wordt wel gedaan, maar je kan het ook
zelf al wordt dat niet aanbevolen.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Ik las op een ander forum dat iemand er met Commandant 3 aan was gegaan. Ik probeer het met bovenstaande tips.
Mijn sloper heeft een nog gave voorruit maar ik denk dat overzetten van zo'n ruit werk is voor een professional.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Topics: 176
31 December 2011, 20:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 December 2011, 20:18 door Rob.)
Citaat: Is er een manier om de ruit weer "glad" te maken
Voorruit kun je laten polijsten door een
"polijstrobot"
2x laten doen, kost wat, maar dan heb je ook wat.
Citaat:Profile Tyrecenter beschikt over een unieke polijst robot Lucy, welke computer gestuurd,een dunne film van de ruit slijpt. Dankzij Lucy hoeft de voorruit niet meteen vervangen te worden. Lucy polijst voor- en achterruiten binnen ÃÃn uur. Deze computergestuurde polijstmachine is betrouwbaar, snel, milieuvriendelijk en kostenbesparend
Citaat:kijk je lak ook ff goed na, als daar slijpsel in zit heb je zo roestplekjes.
Klopt, van de zomer ook slijpwerkzaamheden rondom mijn raam gedaan en niet de auto afgedekt, of schoongemaakt na die tijd.
na een poosje zaten er 100.000 ingebrande stukjes slijpsel in de lak die mooi begonnen te roesten.
Gelukkig kon professioneel polijsten nog een hoop goed maken.
Citaat:maar ik denk dat overzetten van zo'n ruit werk is voor een professional.
ja en nee,
Kun je heel goed zelf hoor, heb her nou twee keer van dichtbij gezien / meegeholpen met verwijderen/monteren, maar zou je prima zelf kunnen.
Commandant, nooit als je metallic lak hebt, en spaarzaam bij de andere..!
Topics: 49
Als er slijpsel IN je ruit zit, en dat zal wel ...... zou ik als ik jou was maar eens kijken wat een ander ruitje kost.
Al leg je hem maar op de plank .....
Als het een rui in rubber is, is het wel te doen om hem te vervangen hoor .....
En hoeveel ruitenwissers help je naar de knoppen met die spikkels?
Wat kosten die t.o.v. een andere ruit plaatsen .....
Ik heb in een zijraam van mijn andere hobby, Fiat 600, ook slijpsel zitten.
Dat zit er echt IN .... krijg je er niet meer af.
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
ruit vv, eventueel laten doen door (ff aanvullen aub..) door die club met gebruikte ruiten, garantie etc. voor minder..