Berichten: 9
Topics: 3
Lid sinds: Aug 2011
Aangezien domme vragen niet bestaan: Ik heb de rubbers van de panhardstang van m'n ES vernieuwd en nu is het net of die stang gekrompen is want ik kom een cm te kort??
Past deze stang maar op ÃÃn manier en dewelke is dan?
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Je as kan wat verschoven zijn ten opzichte van je chassis. Rechttrekken dus met spanband oid.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Een spanband hoeft meestal niet eens; iemand die een zetje met z'n heup tegen de zijkant/achterkant van de auto geeft is genoeg?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
DopdeDouwer schreef:Een spanband hoeft meestal niet eens; iemand die een zetje met z'n heup tegen de zijkant/achterkant van de auto geeft is genoeg?
..daarom heeft een auto een heuplijn meegekregen...
als je r onder kruipt, monteren in de steun, dan kun je de stang zelf al gebruiken om de carrosserie opzij te duwen, voor je het weet zit ie al op de aspen..
wel de montage bouten en moeren pas definitief vastdraaien als de auto op z'n wielen staat, anders verdraaien je nw bussen te veel en gaan ze snel stuk.
Als je de auto onder de achteras op krikt staat ie ook op z'n wielen, pootjes er bij of een paar wielen plat onder de wielen leggen voor de veiligheid kan ook, mocht ie van de krik vallen.. maar da's worst case..
op een brug is het handigst ntl..
Berichten: 9
Topics: 3
Lid sinds: Aug 2011
In de carrosseriesteun zit hij al en ik dacht dat dit wel het moeilijkste zou zijn.. Ik heb begrepen dat de stang gÃÃn linker of rechter kant heet?
Ik ga iemand metz'n voet laten 'duwen' op de rechter remschijf, hopelijk lukt het dan...
Berichten: 9
Topics: 3
Lid sinds: Aug 2011
De stang zit erop! Fluitje van een cent als je weet hoe je het moet aapakken! Bedankt voor de tips!
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
alles is moeilijk totdat je het trucje kent... :wink: