Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inlaatspruitstuk verdubbelen
Ik wilde altijd al een dubbel spruitstuk maken op ÃÃn of andere manier, om wat van de rondslingerende Strombergs aan te hangen, en toen kreeg een afgezaagd inlaatspruitstuk. Dat scheelt een hoop passen en meten t.o. buizen zagen, flenzen maken, pakkingen enzovoorts.
Even zagen (gietijzer is als peperkoek voor de slijptol) en je hebt dit:
[Afbeelding: Inlaatkl003.jpg]

Het is allemaal een beetje hoekig en kort daarbinnen, het flow gebeuren moet ik maar even vergeten, maar voor LPG moet dat geen probleem zijn. EÃn van de inlaatbochten heb ik wat bijgevijld om er een logische richting aan te geven.
[Afbeelding: Inlaatkl002.jpg]

En een hoop ijzerpoeder voor je magnetisch veld:
[Afbeelding: Inlaatkl008.jpg]

De echte uitdaging is natuurlijk dit te lassen zonder enorme scheuren. Ik ben benieuwd.

En ik heb nog een vraagje, de aluminium spruitstukken (die wil ik ongeveer namaken) hebben een verbinding tussen beide helften. Is dit een groot gat (waar een wezenlijk deel van het brandstofmengsel van voor naar achter en vv kan stromen) of alleen een kleine opening om in het midden vacuum af te tappen voor de rembekrachtiger?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Leuk ideetje. Als het werkt is het een aardige budgetoplossing om dubbele carbs te monteren. Vraag me wel af hoe e.e.a. flowt inderdaad, zal je toch proefondervindelijk moeten bepalen adhv bougiekleurtjes denk ik.
Antwoord
Gaaf!!!

Maar zijn er geen dubbele spruitstukken voor stombergs?
Groeten, Boele
Antwoord
[Afbeelding: th_100_1094.jpg][Afbeelding: th_100_1092.jpg]

Ik heb alleen nog deze foto's..............
Antwoord
Ja, dat stuk aluminum bedoel ik. Maar ik zie net dat-ie er in gietijzer ook is, en dan lijkt mijn zelfbouw er (in ruwe vorm) heel veel op. Deze, net zo kort, alleen van binnen wat vloeiender: http://link.marktplaats.nl/483667785 De dwarsbuis van dit gietijzer stuk is de volle doorsnede zo te zien.

Alu of gietijzer versies passen allemaal op SU en Stromberg, de flens is hetzelfde.

Wat die flow betreft kan ik nog wel een stukje doorvijlen, en een bobbel lassen op de splitsing, maar de gaten zijn nu al enorm, het mengsel vindt zijn weg wel. Een hele verbetering t.o. de twee haakse bochten en verschillende afstanden per cilinder die met een enkele carb gemaakt moet worden.
Antwoord
Zouden dubbele Strombergs het op een B20B blok een beetje doen?
Ben nu een blok aan het klaarmaken voor de combi van mn ouders. Was van plan er een enkele stromberg op LPG op te zetten. Dubbele is wel leuk. Carb hebben we wel, alleen nog een lpgmengstukje en wat slang lijkt me... (ohja, dubbele su's hebben we ook, maar stromberg zijn groter volgens mij. Iig met rubber.
Groeten, Boele
Antwoord
Stromberg CD175 en SU HS6 zijn in principe hetzelfde, 1 3/4 inch doorsnede (de 6 is 2 maal het aantal kwart van een inch, en ÃÃn inch krijg je gratis). Men zegt dat de membraanconstructie in de Stromberg alleen maar nodig was om het patent van SU te omzeilen.

Proefwerkvraag: hoe groot is de HS8?
Antwoord
Felix rijdt met dubbele carbs. Overigens zit r een centrale aansluiting ih midden bij iig de gietijzeren versie,me dunkt dat er een verbinding is. En de aluminium versie is er alleen als inlaatversie, los uitlatdeel. Mijn idee is , als je toch iets nws maakt, dan een langerekter exemplaar te maken ivm meer flow. Tijje terug was er de aangepaste ersie van de B20/B2* spruitstuk op een 144. Ik heb er mee gereden, gaat als de spreekwoordelijke brndweer. Indie optiek denk ik zelfs aan een combi met gebruik van een grotere flens zodat er bv een HIF8 carb op kan,en dan mer zo'n nw TT mengstuk..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Die lange buizen waren van aluminum toch, een B20E stuk met B21A flenzen eraan? Mijn laskunsten reiken nog niet zover. Als ik van ijzeren buis iets zou maken, zou ik ze idd. zo lang mogelijk maken.
Antwoord
Op de B20 van mijn vorige volvo (amazon) heb ik toen ook een set dubbele Su's gemonteerd met een gietijzeren spruitstuk, liep prima op lpg.

[Afbeelding: th_Alukleppendeksel.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)