30 September 2011, 19:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 September 2011, 20:00 door Marc1970.)
Ik wilde altijd al een dubbel spruitstuk maken op ÃÃn of andere manier, om wat van de rondslingerende Strombergs aan te hangen, en toen kreeg een afgezaagd inlaatspruitstuk. Dat scheelt een hoop passen en meten t.o. buizen zagen, flenzen maken, pakkingen enzovoorts.
Even zagen (gietijzer is als peperkoek voor de slijptol) en je hebt dit:
![[Afbeelding: Inlaatkl003.jpg]](http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/Inlaatkl003.jpg)
Het is allemaal een beetje hoekig en kort daarbinnen, het flow gebeuren moet ik maar even vergeten, maar voor LPG moet dat geen probleem zijn. EÃn van de inlaatbochten heb ik wat bijgevijld om er een logische richting aan te geven.
![[Afbeelding: Inlaatkl002.jpg]](http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/Inlaatkl002.jpg)
En een hoop ijzerpoeder voor je magnetisch veld:
![[Afbeelding: Inlaatkl008.jpg]](http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/Inlaatkl008.jpg)
De echte uitdaging is natuurlijk dit te lassen zonder enorme scheuren. Ik ben benieuwd.
En ik heb nog een vraagje, de aluminium spruitstukken (die wil ik ongeveer namaken) hebben een verbinding tussen beide helften. Is dit een groot gat (waar een wezenlijk deel van het brandstofmengsel van voor naar achter en vv kan stromen) of alleen een kleine opening om in het midden vacuum af te tappen voor de rembekrachtiger?
Even zagen (gietijzer is als peperkoek voor de slijptol) en je hebt dit:
![[Afbeelding: Inlaatkl003.jpg]](http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/Inlaatkl003.jpg)
Het is allemaal een beetje hoekig en kort daarbinnen, het flow gebeuren moet ik maar even vergeten, maar voor LPG moet dat geen probleem zijn. EÃn van de inlaatbochten heb ik wat bijgevijld om er een logische richting aan te geven.
![[Afbeelding: Inlaatkl002.jpg]](http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/Inlaatkl002.jpg)
En een hoop ijzerpoeder voor je magnetisch veld:
![[Afbeelding: Inlaatkl008.jpg]](http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/Inlaatkl008.jpg)
De echte uitdaging is natuurlijk dit te lassen zonder enorme scheuren. Ik ben benieuwd.
En ik heb nog een vraagje, de aluminium spruitstukken (die wil ik ongeveer namaken) hebben een verbinding tussen beide helften. Is dit een groot gat (waar een wezenlijk deel van het brandstofmengsel van voor naar achter en vv kan stromen) of alleen een kleine opening om in het midden vacuum af te tappen voor de rembekrachtiger?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969