Berichten: 1
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2011
Mijn D24TIC blok heeft het begeven. Nu blijkt het erg lastig om een ander betrouwbaar blok te vinden. Heeft iemand ervaring met een ombouw naar benzine en daarna naar LPG (evt G3)? Deze blokken zijn beter voorradig en met minder kilometers. Kan ik het dieselblok zomaar verwijderen en een benzineblok erin hangen? Hoe zit het met RDW/belastingdienst? Welke blokken zijn geschikt B230** ?
Graag jullie mening
Berichten: 1.383
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Je kan je blok ook laten reviseren natuurlijk. De mijne is destijds bij MRT in Veghel, erg goed gedaan! Het kost wel wat, maar als je van plan bent om de auto lang te houden is het wel een serieuze optie vind ik. MRT doet vooral de D24's en hebben er ruime ervaring in.
Je zal langs moeten bij de RDW voor het veranderen van de brandstofsoort en motorblok (en aantal cilinders uiteraard). Zo spannend zal dat niet zijn vermoed ik. Het is echter niet zomaar even wisselen: waarschijnlijk moet je e.e.a. aanpassen met motorsteunen, versnellingsbak en zorgen dat je tank goed gereinigd wordt (alle diesel-troep eruit) en je zal ook wel e.e.a. aan nieuwe kabelbomen etc nodig hebben. Ik heb een vermoeden dat het met een 240 makkelijker is dan met een 940. En anders ook eens bij Raf in Breda informeren, die heeft vaker diverse ombouwklussen van diesel naar benzine gedaan.
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Je kan jezelf een hele hoop tijd/moeite besparen door de diesel gewoon weg te doen en een LPG 940 te kopen.
Kosten geen drol tegenwoordig!
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Of ff zoeken naar een dieselmotor of slechte 240/740/940 diesel in België. Daar zijn er meer overgebleven dan hier. Kapaza ofzo, Google maar eens
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"