Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Interieur 245 in 145
Mijn 145 is hard aan 'n ander interieur toe. Zou 'n interieur mn de stoelen en bank van 'n 245 gemonteerd kunnen worden in 'n 145? Wie heeft daar ervaring mee en wat zijn de belangrijkste aanpassingen? Of is er misschien 'n ander model dat zou kunnen passen/
Antwoord
Hallo, al een paar keer gedaan, met iets improviseren en aanpassen te doen. Echter bevestiging voorstoelen anders en achterbankbevestiging inclusief grendels en draaipunt rugleuning anders (tenminste bij die ik had uit latere 245's, mischien is een vroege 245 meer overeenkomend). Bij de achterbank helpt het als je de speciale bevestigingsplaten van het zitgedeelte op de vloer uit de 245 haalt (zitten echter vastgelast). De deurpanelen passen niet zonder meer, maar moeten ook aan te passen zijn (heb ik nog niet gedaan). Het beste zoveel mogelijk van de bevestigingen uit de 245 meenemen, dan kun je kijken wat je het makkelijkste vindt om aan te passen. Wat voor interieur heb je nu en wat is er te vervangen? Mischien is het makkelijker een goed 145 interieur te vinden.
Antwoord
Zijn de binnenschermen en de vloerplaat niet hetzelfde bij de 145 en de 245 ? Als de buitenkant zo veel overeen komt dan zou je dat verwachten.

Als dat zo zou zijn dan is het makkelijk om te bouwen door de bodemsteuntjes en banksteuntjes onderaan over te lassen. Bij ombouw van een 245 van grijs naar geel kenteken werkt het ook zo.
Antwoord
zijn toch zat 140's met een 240 interieur..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Zoals geschreven goed passend te maken, maar alles toch een beetje anders, dus niet gewoon eventjes erin te schroeven. Wat ik tegengekomen ben bij het plaatsen van interieurs uit late 245's in 145's: vloerplaat voren anders, bevestigingen voorstoelen anders, bevestiging zitgedeelte achterbank anders, draaipuntbevestiging achterbankleuning anders, vergrendelingen achterbankleuning anders, kofferbakbekleding grotendeels anders, deurbekledingen en grepen anders (de vloerbedekking is trouwens ook anders, past niet goed maar is met aanpassingen en middenkonsole bruikbaar).
Antwoord
v1971o schreef:Mijn 145 is hard aan 'n ander interieur toe. Zou 'n interieur mn de stoelen en bank van 'n 245 gemonteerd kunnen worden in 'n 145? Wie heeft daar ervaring mee en wat zijn de belangrijkste aanpassingen? Of is er misschien 'n ander model dat zou kunnen passen/
Er staat een 245 op het forum te koop voor onderdelen, zou daar ff gaan kijken en je eigen 145 ernaast zetten, kijk en vergelijk zou ik zeggen.......
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Dank voor de reacties, Als er wat extra tijd ingestoken wordt moet het overzetten wel lukken. 'n goed 145 interieur heb ik tot nu toe niet kunnen vinden, wel allerlei combinaties met verschillende stoelen en achterbank maar dat is niet de bedoeling.
alles in de zelfde stof of skai is het mooiste naar mijn mening.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  164 interieur overzetten oehoeboeroe 23 15.709 18 February 2012, 11:41
Laatste bericht: volvosvenska

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)