Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zoektocht: (universeel) Oliefilterhouder met 3/8 " binnendraad
(Voor een nogal afwijkend knutselproject)
Voor het uitproberen van het een en ander ben ik op zoek naar een opschroefbaar oliefilterhouder, bij voorkeur met 3/8 " inwendige schroefdraad voor de aanvoer vanaf een oliekoeler en retour naar het blok....
Wie weet waar ik iets dergelijks, bij voorkeur 2e hands vandaan kan halen ?
Maakt niet uit welk merk of universeel.
Misschien een telefoonnummer ?
Ben benieuwd, 06-53767100 Jero
Antwoord
IPD heeft zo'n ding iig wel, heb r zels nog tje in de doos, maar die krijgt nog een plekkie.. Ebay.UK wil ook nog wel ens goedkoop zijn.. en anders Engelse sites voor kitcars..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Wie of wat is IPD ?
Antwoord
moet toegeven, best lastig bing-en. pagina 3 onderaan: http://www.bing.com/search?q=ipd&pc=HPNT...FORM=PERE1
Antwoord
:RpS_tongue:
jero schreef:Wie of wat is IPD ?

Eerste link bovenaan
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Grappig. Zo'n google-hulp-linkje... Had 'm al gevonden. Maar... IPD heeft het niet.
Nog andere opties ?
Antwoord
Google even op "oil filter 3/8" en even "afbeeldingen " aanklikken.
Er staan dan een aantal exemplaren tussen....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/60/O...laten.html
Antwoord
Wauw, dát is een mooie link !
Als ik dit zie, blijkt maar weer eens dat ik opnieuw het wiel uitgevonden heb... Heb inmiddels zelf een adapter gemaakt, welke een stuk ingewikkelder in elkaar steekt dan wat je zó kan kopen! Busje gedraaid, pijpje erin, bodem en deksel erin, aansluiting op pijpje naar losse filterhouder met filter, naar oliekoeler en retour naar zijkant busje op motorblok...
Het werkt, maar uiteindelijk met die HD-slangen duurder dan zo'n adapter. bovendien hebben ze adapters met thermostaat. heb ze een mailtje gestuurd of ze iets hebben met de afmetingen die ik nodig heb; aansluiting filter op het blok is zo'n 65mm.
Antwoord
vraag me altijd af of HD slangen nodig zijn.. de meeste klassiekers waar een koeler in zit hebben gewone slangen met gewone slangkoppelingen..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B20 defect? Zoektocht keter 6 5.367 6 June 2012, 21:03
Laatste bericht: keter
  D24 universeel of per bouwjaar verschillend? Sylvester 2 2.307 29 March 2012, 15:28
Laatste bericht: Sylvester

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)