Topics: 7
Afgelopen weekend besloten om de baksteen van mevrouw van de hand te doen. Uiteraard kwam me dit op de nodige ja maar's en waarom's te staan. Tóch de knoop door gehakt en onze 240 verkocht aan een enthousiaste kerel die er (uiteraard) erg verguld mee was.
Tragisch? Ja. Maar het vervolg op dit epos is niet minder van aard.
In hetzelfde weekend de hand gelegd op een S60 2.4 140 pk bj '01 met een mooie km stand. Enige probleem was een defecte dynamo die na een trip Verwijst Uden binnen een uurtje of twee sleutelen was verholpen.
Vervolgens gisteravond trots met de mevrouw voor een ritje de polder in. Daar er in de polder met grote regelmaat nogal wat hout wordt gestookt sloeg ik in eerste instantie geen acht op de penetrante brandlucht die ik rook. Dit werd anders op het moment dat ik dikke rook onder de motorkap uit zag komen.
Motor uit, mevrouw op de vlucht de berm in en heel voorzichtig de kap geopend. Dikke rookwolken en een penetrante brandlucht. Juist op dat moment een harde 'knap' waarop ik nog juist door de rook de multiriem in onmacht ter aarde zag storten.
Oorzaak; Compleet vastgelopen aircocompressor. Keurig waaiertje vet rond de as weggeslingerd.
Gevolg; Krokant gebakken multiriem en dito kunststof poelie van de stuurpomp.
Oplossing; Nwe multiriem, ritje Verwijst voor een vervangende compressor en stuurpomp (poelie is niet los verkrijgbaar en zit geperst) Aircosysteem vanmorgen laten aftappen en uiteraard weer een uurtje of wat voorover met m'n klus in een iets te krap motorcompartiment voor de boeg.
Topics: 52
Das wel heeel toevallig net na het vervangen van de dynamo. Zat alles goed gemonteerd? Misschien teveel spanning op de riem?
Topics: 9
Tjee....maar de 240 heb je nog maar net! "Retetrots en al jaren verliefd"
Waar is het fout gegaan Mark?
Mijn naam is Mark, woon onder de rook van het Rotterdamse en ben sinds twee weken de retetrotse eigenaar van onze 240 estate, bj 92.
Na hÃÃl lang geleden mijn eerste 440 te hebben gekocht en via een nogal saaie 460 in het 850-er segment te zijn beland (4 stuks; 1 estate, 3 sedans) de fout van m'n leven gemaakt om een V70 classic aan te schaffen.
Na het plengen van liters bittere tranen het ding snel verkocht waardoor ik nu rond kar in een geweldigde V90. Alles erop en eraan...
Door uitbreiding van de kinderschaar genoodzaakt voor mijn vrouw een grotere auto te kopen zodat haar Twingootje na kansloze APK afkeur plaats heeft gemaakt voor onze 240.
Stiekum al jaren allebei verliefd op zo'n 240 en nu Ãindelijk eentje, gebroederlijk naast onze V90, voor de deur!
Mogelijk weer een fout van je leven gemaakt? Hoop het niet voor je. Vergeet niet dat de kwaliteit van de oude Volvo's, gelukkig ook je V90, hoger is dat het moderne spul.
Maar wel een vervelend verhaal voor je. Hoop dat het allemaal goed komt!
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Spanning op riem zat wel goed. Het wordt immers middels een zelfspannend wiel op spanning gebracht. Denk eerder dat het ding gewoon 'aan de beurt' was.
Waar het fout gegaan is....
We rijden de V90 als gezinsauto en reden de 240 'erbij'. Door een op dit moment op handen zijnde gezinsuitbreiding zijn we gedwongen iets groters te gaan rijden om vier koters te herbergen. De 240 had een tweede achterbank maar kon onze sleurhut niet trekken (dikke onbehouwen Bürstner) en een tweede achterbank in de V90 is gezien de LPG onderbouw geen optie.
Nu heb ik met een grote grijns op m'n hoofd enige jaren beroepsmatig 's Heren Rijkswegen (on)veilig mogen maken achter het stuur van, ondermer, een S60 dus eea leek mij een prima eerste zet naar een verandering in het wagenpark. S60 voor d'rbij en iets anders groots ipv de V90 (wat me overigens zeer aan mijn hart zal gaan)
Ik weet dat eeuwige spot en hoon mijn deel zal zijn, maar gezien de (gezins)situatie leek en lijkt mij eea de meest voor de hand liggende optie....
Topics: 10
zitten de 4 koters niet een tikkie krap in een S60? (die net als een 240 ook maar 1600kg mag trekken)
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Hij wil toch ook de V90 inruilen voor een andere auto met meer zitplaatsen.
dat zou je denken, maar hier komt het op me over dat de 240 vervangen is voor een S60:
Afgelopen weekend besloten om de baksteen van mevrouw van de hand te doen. Uiteraard kwam me dit op de nodige ja maar's en waarom's te staan. Tóch de knoop door gehakt en onze 240 verkocht aan een enthousiaste kerel die er (uiteraard) erg verguld mee was.
Tragisch? Ja. Maar het vervolg op dit epos is niet minder van aard.
In hetzelfde weekend de hand gelegd op een S60 2.4 140 pk bj '01 met een mooie km stand. Enige probleem was een defecte dynamo die na een trip Verwijst Uden binnen een uurtje of twee sleutelen was verholpen
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
S60 voor d'rbij en iets anders groots ipv de V90 (wat me overigens zeer aan mijn hart zal gaan)
de 240 lijkt al weg en de V90 gaat weg....
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
't Houdt de gemoederen nogal bezig. ;D
240 eruit en deS60 d'r in. (voor moeders en kids zo rond de deur) Rij zelf veelvuldig op m'n motor dus dat komt wel goed. Deze zomer nog met 5 man op vakantie met de V90 en zo rond half november vindt de voorgenomen uitbreiding plaats. Dán de V90 de deur uit en iets met plek voor vier kids in de plaats als we met het hele spul op stap gaan....geloof ik. Begin zÃlf de draad ook aardig kwijt te raken :-[
't Was in ieder geval iets met een geweldig bedachte ruiltruc met een 240 een s60 en v90.... en een motorfiets.