Topics: 135
Gisteren maar eeeeeinndelijk eens de poging ondernomen een Parrot CK3100 in te bouwen in de 940LPT. Dus het is niet gelukt? Nou de inbouw zelf was fysiek een fluitje van een cent. Maar de papegaai zelf hieldt z'n mondje stijf dicht.
Ongeveer 3 jaar geleden kocht ik via MP een Parrot CK3100 nieuw in de doos en netjes in zakjes verpakt. Dus waarom niet toen ingebouwd? Nou, ik kreeg een Parrot van de zaak, met auto er omheen, dus deze verdween ergens in de kast. Tot ik m laatst weer tegen kwam. En aangezien m'n headset pleite is...
Wat kan er mis gaan. Je trekt de radio naar achter, je haalt de ISO stekker los en je koppelt de Parrot er tussenin. Via de ISO stekkers kan het feitelijk dus niet mis gaan.
Iemand enig idee wat ik er mee kan doen om te kijken of ik het spul wel werkend krijg??
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 13
AJ,
Wat doet'ie niet? (Opvallend dat DE forumbeheerder geen concrete foutomschrijving geeft :-*)
Ik heb de mijne niet via de interne audio lopen, maar de black-box (met de speaker) onder het rooster van de mono-speaker boven op het dashboard gehangen. Alleen een draadje naar de radio, zodat die z'n kop houdt tijdens het bellen. Nooit een probleem geweest.
`88 245, B230K, M47
@Martin245 nobody is perfect.
Hij doet gewoon NIKS. Scherm gaat niet aan...nada noppes njente.
Topics: 13
I know....
Het lijkt erop dat je via de ISO-stekkers alleen de speakers hebt gekoppeld. Als je radio geen spanning levert via de ISO-stekker, zul je de voedingsspanning zelf moeten aansluiten. Ook kan de penbezetting van de ISO niet overeen komen met de bedoeling van Parrot.
Stukje uit de handleiding:
Aanbrengen van de netstroomkabel
-De rode draad van de netstroomkabel moet worden
aangesloten op de permanente 12V, de oranje draad
op de 12V en de zwarte draad op de aarde.
-Controleer de elektrische bedrading van de ISOvoedingskabel
van de autoradio. In sommige autoâs
moeten de posities van de rode en oranje draden worden
omgedraaid. Dit doet u simpelweg door de smeltpatroonhouders
om te wisselen.
-Sluit de oranje draad niet aan op de permanente
12V, want dan kan de accu van de auto graken. (Nee, dit typfoutje staat zo in de handleiding... Ik denk dat ze bedoelen "Leegraken")
Het staat er niet goed in, maar de oranje draad moet op een geschakelde 12V-aansluiting.
Ik kan eigenlijk geen andere reden bedenken, tenzij het ding overleden is.
`88 245, B230K, M47
Bedankt voor je toelichting. Ik zal het nog een keer op mijn gemak helemaal nakijken als ik er tijd voor vrij kan maken.
Topics: 9
Ik heb dezelfde in m'n 940, dus zou wellicht morgen een poging kunnen doen om te kijken hoe die aangesloten zit
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
ZwerverRoodbaard schreef:Ik heb dezelfde in m'n 940, dus zou wellicht morgen een poging kunnen doen om te kijken hoe die aangesloten zit 
Doe geen moeite. Dankzij Carlo werkt het nu. Ik was dus in de haast een kabel vergeten aan te sluiten. Dom dom dom!
Nu eens kijken hoe we de software kunnen upgraden :-)
Topics: 38
Nou kijk eens aan en dat op je verjaardag!
proficiat
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
ruuds70 schreef:Nou kijk eens aan en dat op je verjaardag!
proficiat 
jaja, en met de nieuwste software nu ook prima werkend met de aaifoon :-)