Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
531 kop
#1
Ik heb hier het een en ander over een 531 kop met vx3 nokkenas gelezen. Mijn vraag is of deze ook op een b200f motor past en of dit zin heeft. Lijkt me wel een relatief makkelijke upgrade.
Antwoord
#2
Heb net gelezen op turbobricks dat ie niet past want de 531 kop benodigd een grotere boring.

http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...31_530.htm
Antwoord
#3
Een (iets) te grote kamer past op een kleinere boring, dat heeft Volvo ook gedaan, als het gat in de koppakking er maar bij past. Wat je wel verliest is compressie. Wat ws. evenveel vermogen kost als je evt. wint door de betere doorstroming. Voor de B200 is de 530 kop ruim zat.

Een andere nokkenas (zoals de VX3) is wel interessant, de standaard M as is wat beperkt in de hogere toeren (waar de B200F het toch een beetje van moet hebben). Zo'n beetje alle andere zijn betere toerenmakers.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
De VX3 nokkenas past wel zonder aanpassingen?
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)