10 May 2011, 21:11
Ik heb hier het een en ander over een 531 kop met vx3 nokkenas gelezen. Mijn vraag is of deze ook op een b200f motor past en of dit zin heeft. Lijkt me wel een relatief makkelijke upgrade.
531 kop
|
10 May 2011, 21:11
Ik heb hier het een en ander over een 531 kop met vx3 nokkenas gelezen. Mijn vraag is of deze ook op een b200f motor past en of dit zin heeft. Lijkt me wel een relatief makkelijke upgrade.
10 May 2011, 21:39
Heb net gelezen op turbobricks dat ie niet past want de 531 kop benodigd een grotere boring.
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...31_530.htm
10 May 2011, 22:40
Een (iets) te grote kamer past op een kleinere boring, dat heeft Volvo ook gedaan, als het gat in de koppakking er maar bij past. Wat je wel verliest is compressie. Wat ws. evenveel vermogen kost als je evt. wint door de betere doorstroming. Voor de B200 is de 530 kop ruim zat.
Een andere nokkenas (zoals de VX3) is wel interessant, de standaard M as is wat beperkt in de hogere toeren (waar de B200F het toch een beetje van moet hebben). Zo'n beetje alle andere zijn betere toerenmakers.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
11 May 2011, 07:33
De VX3 nokkenas past wel zonder aanpassingen?
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|