Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koelvloeistofprobleem!
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem met mijn [u]940 Estate uit 1996![/u] :

1. Koelvloeistof op peil.
2. Tijdens rijden verlies ik koelvloeistof, ca 2 cm in reservoir.
3. Na afkoelen van de motor: reservoir leeg en moet er 1 a 2 liter bijgevuld worden!

Geen witte pluimen uit de uitlaat, eg
Geen vloeistof op de grond onder de auto!

Wat gedaan:

1. Koppakking vervangen
2. Cilinder kop vervangen

Nu hulp gevraagd!

Groet,

Alwin
Antwoord
ook geen natte vloer?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
henqui schreef:ook geen natte vloer?

Nee, geen natte vloer!
Antwoord
Lekt het langs het blok tijdens het rijden? Dan zie je er niet veel van, vooral als het blok lekker vettig is. Vooral vriespluggen kunnen dat goe, die 4 schijfjes die weerskanten in het blok geduwd zijn.
Of langs een slang, scheurtje in radiateur, waar het door rijwind en warmte verdampt. Verdampte kvst laat alleen een wittig kristal achter.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Lekt het langs het blok tijdens het rijden? Dan zie je er niet veel van, vooral als het blok lekker vettig is. Vooral vriespluggen kunnen dat goe, die 4 schijfjes die weerskanten in het blok geduwd zijn.
Of langs een slang, scheurtje in radiateur, waar het door rijwind en warmte verdampt. Verdampte kvst laat alleen een wittig kristal achter.

Kleine (?) toevoeging:

als ik slangetje van turbo naar expansie dichtknijp, zijn de bubbels weg....

Antwoord
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Niet met de turbo maar wel met de koelvloeistof. Bij mij was er toch een slang lek. Leek niet zo erg maar als het systeem onder druk staat komt er een sloot water uit! Dan ik kon ik zo vier dagen rijden zonder problemen maar dan opeens was het water op! Kortom alle slangen controleren!

Antwoord
Zelf pas ook dat probleem gehad.
Alles vervangen maar het waren de slangen van de motor naar de kachel.
Waren bij de pijlstok doorgeschuurd, zat tegen de pijlstok aan.
Was dus moeilijk te zien, knijp er eens in, of beter :vervangen, zijn meestal nog nooit vervangen en net zo oud als de wagen.
PS. ik ga er vanuit dat je een 200 serie hebt.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)