Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het beest leeft!
#1
Gisteravond was eindelijk het moment daar. Na in december 2010 een niet lopende Volvo 244 GL D6 uit 81 te hebben gekocht, flinke gok, moest hij nog 300 km op een oprijwagen naar hier worden gehaald.
Het werd een monstertocht van totaal 8 uur heen en weer door zware sneeuwbuien voor mijn man en oudste zoon.
3 maanden stond hij stil en werd er in de vrije uurtjes hard aan gewerkt. Het was iedere keer weer wat en veel onderdelen werden vervangen.
Ook een andere cilinderkop ging er in met nieuwe koppakking, distributieriem, spanrol,de nodige filters enz enz.

Uiteindelijk het moment daar om hem te starten. Spannend maar uiteindelijk deed hij helemaal niks, dat was knap balen zeg, teleurstelling.
Er zat waarschijnlijk lucht in waardoor de brandstof niet bij de motor kwam.
Van zolder werd een knijpbal van een benzineslang van buitenboordmotor tankje gesloopt en aan de brandstofslang gemaakt.
Pompen pompen en ja hoor gisteravond.....Vrrrroemmmm!!!! Het beest leeft weer!!! Zo blij!! Hij liep op zich regelmatig alleen hij tikt wat. Wordt nog naar gekeken, gewoon afstellen of de stoters, nog niet zeker.
De motor wordt nu verder afgebouwd en dan komt het afstellen.
Dan de motorruimte netjes maken en nog een paar kleine dingetjes voor dat hij naar de APK keuring kan.

[Afbeelding: 23032011291.jpg]

Dan kom ik in beeld voor het wassen poetsen en het interieur aan pakken. ( Zoek nog steeds een net interieur, niet te duur). Corona velgen liggen klaar. Ze moeten nog gestraald worden maar dat komt nog wel. Ik heb nog een set. Deze eerst eronder voor de keuring en om er binnenkort mee te kunnen rijden, de andere set laat ik dan ondertussen stralen.
We hebben er weer vertrouwen in en het einde komt in zicht.
Binnenkort dus weer een Volvo diesel op de Nederlandse wegen!!


Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 /  Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Antwoord
#2
Tof, de aanhouder wint! Wink

Dat tikken kan ook te maken hebben met de vacuumpomp, deze wordt met een stift aangedreven door de nokas.
Als daar te veel ruimte op komt krijg je ook een vervelende tik.

succes met de laatste loodjes.
Antwoord
#3
Bedankt voor de tip 240diesel, ik heb het door gegeven.
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 /  Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Antwoord
#4
Vroeguhh had ik een vw busje, dit was een 5 cilinder diesel.
Daar hadden we ook tikkende vacuumpompen.
Hier een remedie om de tikkende pomp weer geluidloos z´n werk te laten doen.
Ik weet niet of dat ook voor de 6 cilinder werkt.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#5
Leuk project ! Veel plezier en uiteindelijk voldoening gewenst !
[Afbeelding: Volvo_240_GL_Diesel_D6_eerstkoffie.jpg]
Antwoord
#6
Bedankt allen. Vacuumpomp is gefixt dankzij jullie tips. Harde tik is weg, nu nog kleppen stellen maar overwegen om dat toch door een specialist/kenner te laten doen.
Helaas startmotor kaduuk. Op zoek naar een andere.
Radiateurslang onder vinden blijft een probleem, kunnen zo niet echt verder. Niemand? :-\

Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 /  Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)