Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
531 kop onbruikbaar ?
#1
Kort geleden heb ik voor mijn B21A een kop gekocht, de 531 van een 'goed lopende' B230FB, aldus een van de volvolvo-leden...
Voor 75,-- kon ik er eentje overnemen. Goede staat, lopende motor, weinig gelopen, het ideale verhaal...
Maar...
Bij de 1e cilinder zitten in de koppakking diagonaal t.o.v elkaar aan elke kant ÃÃn gaatje van 8,5 mm, daar waar er geen koel-kanaal in de kop zit...
:o Hier is de kop ernstig ingevreten, zó dat dit ingevreten stuk 4mm van de compressieruimte verwijderd is en zo'n 6 mm van een van de cilinder-kop-bout-gaten. Ik vermoed dat dit snel voor ellende zorgt, eens ? Vraag is: Is dit op te lossen of kan ik deze kop beter weggooien ?
Hoeveel: mm kan ik er af laten vlakken 8), zonder dat de motor gaat pingelen ?


Antwoord
#2
Lastig te 'zien' zo. Maar er zitten wat loze gaten in de koppakking, waardoor het metaal van de kop daar direct boven weggevreten wordt, da's vrij normaal.

Ja dat is het. Ik heb een foto van mijn ouwe cil.kop, die is net zo. Zolang het aandrukken van de ring in de koppakking goed gaat, zit je goed.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)