13 March 2011, 21:22
Kort geleden heb ik voor mijn B21A een kop gekocht, de 531 van een 'goed lopende' B230FB, aldus een van de volvolvo-leden...
Voor 75,-- kon ik er eentje overnemen. Goede staat, lopende motor, weinig gelopen, het ideale verhaal...
Maar...
Bij de 1e cilinder zitten in de koppakking diagonaal t.o.v elkaar aan elke kant ÃÃn gaatje van 8,5 mm, daar waar er geen koel-kanaal in de kop zit...
:o Hier is de kop ernstig ingevreten, zó dat dit ingevreten stuk 4mm van de compressieruimte verwijderd is en zo'n 6 mm van een van de cilinder-kop-bout-gaten. Ik vermoed dat dit snel voor ellende zorgt, eens ? Vraag is: Is dit op te lossen of kan ik deze kop beter weggooien ?
Hoeveel: mm kan ik er af laten vlakken 8), zonder dat de motor gaat pingelen ?
Voor 75,-- kon ik er eentje overnemen. Goede staat, lopende motor, weinig gelopen, het ideale verhaal...
Maar...
Bij de 1e cilinder zitten in de koppakking diagonaal t.o.v elkaar aan elke kant ÃÃn gaatje van 8,5 mm, daar waar er geen koel-kanaal in de kop zit...
:o Hier is de kop ernstig ingevreten, zó dat dit ingevreten stuk 4mm van de compressieruimte verwijderd is en zo'n 6 mm van een van de cilinder-kop-bout-gaten. Ik vermoed dat dit snel voor ellende zorgt, eens ? Vraag is: Is dit op te lossen of kan ik deze kop beter weggooien ?
Hoeveel: mm kan ik er af laten vlakken 8), zonder dat de motor gaat pingelen ?