Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
in de noverox en nu?
Ik heb me even uitgeleefd op de achterzijde van de volvo. Bumper eraf (plastic gedeelte) en zag behoorlijk wat roest onder de achterlichten en onder de achter dorpel zeg maar.

Ik heb zoveel mogelijk loszittend roest verwijderd en vervolgens in de noverox gezet. Maar wat is nu de beste aanpak. Er moet het eea uitgevlakt worden dus het lijkt me dat er plamuur/glasvezel aan te pas gaat komen (geen gaten ofzo maar gewoon om het weer strak te maken). Maar kan dit gelijk over de noverox of eerst in de primer (en welke primer dan). Of andersom eerst primer en dan plamuur of.............. ??? ???

Iemand een plan van aanpak??

Thanks

Jeroen
Antwoord
ik heb wel ooit Noverox gebruikt, maar vindt dat de aangebrachte massa teveel achterblijft. Liefst plaatselijk stralen(die apparaten heb je) . Je hebt ook het spul waarmee je met de kwast ontroest... nog niet geprobeert.

Als je uiteindelijk eea zo netjes mogelijk wilt afwerken moet je toch terugschuren tot op het originele niveau. Ik heb altijd goed ervaring gehad met Corroless menie in twee lagen (er zijn zo nog 85 merken en soorten te noemen) echter na 20 jr geleden iets gelast te hebben en r nog als toen uitzien vertelt me wel iets, en dan vulprimer, terug schuren, primer, terug schuren, grondlak, aflak in 3 dunne laagjes, na een wk poetsen..voilá..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
menie is gewoon de shit, zeker de oldschool loodmenie Smile
Antwoord
Ik zou willen dat ik nog een potje loodhoudende menie had staan maar helaas... Sad Sad

Maar ik heb een goed gevoel over de zinkspray, zit er een weekje op nu en lijkt zijn werk te doen.

Antwoord
over zinkspray kan alleen slecht weer iets anders over heen. Even zoeken in belgie voor rls van owatrol. Daar zit lood in mad alleen niet in nl
Volvo 240 GLE 1983 -121.000 KM<br />http://www.mijnalbum.nl/Album=YNI4JZ4D
Antwoord
Ja dat is erg jammer dat er geen loodhoudende verfjes e.d. meer mogen in nederland. Op de bus van de zinkspray staat overigens dat het gewoon overschilderbaar is. Maar goed we zien wel, er moet iig nog een laagje zink over en vervolgens een paar plekjes plamuren om het eea weer strak te krijgen en daarna bijspuiten. Heb geen ervaring met het bijwerken van verf e.d. dus ben benieuwd.

Zink houdt zich tot nu prima ;D ;D
Antwoord
Dat is ook m.i. de beste behandeling. 8)
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Zwarte Flirt schreef:Dat is ook m.i. de beste behandeling. 8)
Wat bedoel je, zink of menie??
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Zinkcompound! Daar hecht plamuur ook prima op.
Menie is een poreuze laag en alleen geschikt als ondergrond wanneer er een goede waterdichte laag overheen wordt gezet.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Zwarte Flirt schreef:Zinkcompound! Daar hecht plamuur ook prima op.
Menie is een poreuze laag en alleen geschikt als ondergrond wanneer er een goede waterdichte laag overheen wordt gezet.

zinkspray inderdaad.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)