Topics: 125
Blondje wordt geschept door Volvo. Hysterisch gild ze tegen iedereen dat haar koptelefoon van walkman niet afgenomen mag worden. Broeders van Ambulance horen het net op tijd voordat ze bewusteloos raakt en geven dit door in het ziekenhuis. Op de IC wordt ze opgelapt en zitten die dopjes en draadjes in de weg. Op het moment dat ze afgenomen worden krijgt het meisje een harstilstand en overlijdt. Arts begrijpt er niets van, verwondingen waren niet van die aard. Arts luistert naar haar walkman: Adem in...........Adem uit..........Adem in...........Adem uit.........
;D
Als ik mijn 245 met een B21A voorzie van de kop van een B230FB (940), schroef ik het inlaat spruitstuk van de B21 met de Zenith 175 CD er op.
Ik hÃb ook de complete uitlaat van de 940.
Maar.... Ik vraag mij af welke uitlaat het beste toegepast kan worden: 245 of 940 ?
Heeft de 940 uitlaat een andere diameter / weerstand ?
Afgezien van de bochten die waarschijnlijk niet overeenkomen (?)
Ben benieuwd...
Topics: 17
Pas als je serieus het vermogen gaat oppeppen heeft het zin na te denken over een andere uitlaat -> de uitlaat van een 240 is ok en kun je dus prima blijven gebruiken. Het lijkt me een lange en onzinnige klus om er een uitlaat van een 940 onder te hangen. Als je dan iets anders wilt, zou ik een Simons of Ferrita sportuitlaat overwegen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 135
Eigenlijk is het eenvoudig. De 940 uitlaat gaat gewoon niet passen. En daar zou ik de winst ook niet in zoeken.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Dankuwel heren,
Saint, waar zou jij het wel zoeken dan ?
Ticcie schreef:Pas als je serieus het vermogen gaat oppeppen heeft het zin na te denken over een andere uitlaat -> de uitlaat van een 240 is ok en kun je dus prima blijven gebruiken. Het lijkt me een lange en onzinnige klus om er een uitlaat van een 940 onder te hangen. Als je dan iets anders wilt, zou ik een Simons of Ferrita sportuitlaat overwegen.
Denk dat saint ut ook in bovenstaande zou zoeken. 8)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
OK, op dit vlak ben ik een groentje, dus vandaar de vragen;..
Simons of Ferrita...
Wat is wat, prijs, kwaliteit, verschil, waar let je op...
Het blok is samengesteld, zal er vast niet een standaard Simons of een standaard Ferrita bestaan.
Samengesteld.
Wat is het voordeel, nadeel ?
Maar hoe wie wat en waar ?
Topics: 33
standaard 240 uitlaat met lange downpipe zonder kat kan makkelijk tot 150pk. meer krijg je er toch niet uit met een ongeblazen blok, bespaar. ferrita of simons zul jij kopen omdat je het mooi vind, performance maakt origineel en "tuning" niets uit
Wat is een lange downpipe ? Ok, behoud ik dus de originele uitlaat. scheelt weer, want die kan nog jaren mee.
Toch ff nieuwsgierig gemaakt door dat getal 150....
Wat zou ik nog kunnen doen om de B21A met deze kop optimaal te laten functioneren ? 8)
Ter info: het totale plaatje is dat er een BW55 en straks een sedan achteras gemonteerd is...
Topics: 17
De downpipe is het eerste stuk vanaf je spruitstuk. Bij de nieuwere 240's zit daar al redelijk snel een katalysator die wat pk's kan tegenhouden.
Nprmaal gesproken heeft een B21 zo rond de 100pk. Je kunt daar met moeite 150 van maken, maar dan moet je het het echt wel serieus aanpakken met set goede dubbele carburateurs, goeie kop, snelle nokkenas, open luchtfilter, sportuitlaat en goede en goed afgestelde basis.
Daarbij is je automaat een bw55. Dat is vlgs mij een 3 bak met overdrive? Iig geen goede basis om over pk's te denken, dan heb je vlgs mij een aw71 nodig.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
OK, het blijft bij de B21A+kop+B230FB+Zenith 175 CD+standaard uitlaat+BW55+Sedan achteras. Voor mij ideale combinatie tussen vermogen, snelheid, comfort en budget. Lijkt heel wat als je het achter elkaar hardop zegt....