Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lmm 0280213012 dus 3"
#1
Heb vandaag een 3" luchtmassameter(lmm) op mijn 245 turbo gemonteerd,van een volvo 960 bj'94.
Het nummer van de lmm is 0280 213 012, wordt ook gebruikt bij de saab 9000 turbo's .
De motor in mijn auto is een b230ft met,
-Ipd nokkenas
-g15 turbo van 850 t5r met rechte flens
-Hi tuning brandstof en ontsteking chip
-wilwood remsysteem schijfrem diameter 310m
-mbc Turbo druk 0,9 bar
Motor loopt als een speer alleen denk ik dat hij soms te arm loopt.
Ik heb een breedband lamdasonde in de auto gemonteerd bij de koude start is hij iets te arm.
De volvo is wel een stuk sneller dan met z'n orginele lmm.

Moet is nu ook andere brandstof injectors monteren?
Zoja welke?

Antwoord
#2
Wat geeft de wideband aan op vollast? lambda .8 is mooi denk ik.

met de standaard injectoren lijkt het me zeker dat ie armer zal lopen in boost. Of het te arm is weet ik niet, veel chips geven flink brandstof dus kan het net voldoende zijn om met originele injectoren nog voldoende te geven.

Je krijgt ook wat meer vervroeging op de ontstking hierdoor, ook goed voor de lage toeren, hoge toeren kan het wat tegenwerken.

Volgens mij zijn 440 cc injectoren perfect gematcht met de grote luchtmassameter.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#3
440cc injectoren heb ik ook wel gelezen op turbobricks.
Mischien kan ik ook alleen de brandstofdruk iets verhogen.
Antwoord
#4
Raise pressure factor % more flow
3bar -> 2.50bar 0.83 0.919
3bar -> 3.00bar 1.00 1.000
3bar -> 3.50bar 1.17 1.081
3bar -> 3.75bar 1.25 1.118
3bar -> 4.00bar 1.33 1.153
3bar -> 4.25bar 1.42 1.191
3bar -> 4.50bar 1.50 1.224
3bar -> 4.75bar 1.58 1.256
3bar -> 5.00bar 1.67 1.292

zelfs naar de 5 bar haal je die 440 cc niet, komende van 310-320 ergens. de originele zijn al goed voor iets van 240-250 pk op 3 bar.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#5
De standaard injectors die ik nu gebruik hebben 4 weerstanden.
volgens mij moet ik dan low inpedance injectors hebben?
Antwoord
#6
of je verbind die weerstanden door en je zet er hi-impedance injectoren in. kan ook.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#7
Met elecktro ben ik niet zo bekend, dat doorverbinden van de weerstanden, ik weet niet precies hoe dat moet.
Antwoord
#8
de stekker van het weerstandenblok, alle 5 doorverbinden met elkaar. Dan gaat de stroom direkt naar de injectoren zonder de weerstanden er tussen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#9
zoals de foto's op de site van stonis-world-net
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)