Die dikke sensor net voor de alu motorsteun is inderdaad een sensor voor je oliedrukmeter.(maar dat wist je al)
Maar de beide elektrische aansluitingen op je dieselfilterhuis zijn mij totaal vreemd.
Heb je al gekeken met behulp van vadis?
Ik heb zelf een '95 960 D24TIC blok in m'n 245 en heb gÃ
Ã
n van alle getoonde sensors/aansluitingen er op zitten.
Ik vermoed dat het om een pakket zal gaan wat gemonteerd is in extreem koude landen.(is je auto ingevoerd?)
De ene zwarte aansluiting op je filterhuis zou dan voor een verwarmingselement kunnen zijn.
De andere messing (sensor) zou een temperatuurvoeler kunnen zijn cq regelthermostaat.
Je zou op de messing thermostaat kunnen zoeken naar nummers die je vervolgens googled.
Misschien is het filterhuis in z'n geheel wel een bosch produkt, er staat op het complete huis ongetwijfeld een nummer.
Dat nummer zal afwijken van de standaard huizen want ik heb een kaal huis, er zit zelfs geen ruimte voor het inschroeven van een sensor of verwarmingselement.
Wat de sensoren betreft die in het T-stuk zitten van de; koelwaterslang waterpomp / waselement br.st.pomp / kachel ;
EÃ
n sensor is volgens mij van het circuit dat de motor beschermd tegen overbelasting/oververhitting.
Deze site geeft daar meer info over;
http://www.volvobertone.com/grp2780.html#26
Bijna helemaal onderaan staat daar e.e.a. over geschreven.
succes