Topics: 13
ik zou binnen een paar weken banden kopen voor op 18 inch te zetten.
Prijzen lopen zo ver uiteen. Kijk ik naar chinese merken kost band +-50 euro lol !!!!
gekende merken 150 + per band.
besparen op banden is mischien niet erg slim en veilig.
Maar gebruik mijn 240 enkel bij droog weer en doe oh zo weinig kilometers per jaar (+-5000) =D
En het is geen pk monster die volvo van me.
Iemand ervaring met goedkopere banden of kan me een merk aanraden ?
Topics: 22
wat wil je, echt goede grip of enorme levensduur? zelf heb ik liever een band die wat sneller op is zodat je nooit op banden rijd die veel meer dan een jaar of 4-5 oud zijn.
over banden zijn zo veel meningen dat het moeilijk is om een keuze te maken. Een band die op de ene auto slecht werkt kan op de andere beter werken (staat schokbrekers, afstelling van vanalles) en natuurlijk het is zeer verschillend wat de bestuurder gewend is.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 35
Ikzelf heb er ook banden op zitten die van een eerder goedkoop merk zijn. Overigens had ik niet heel veel keuze in die bandenmaat, dus erg kritisch kon ik toch niet zijn.
Ook ik rijd heel weinig kilometers per jaar en ik denk dat slijtage door ouderdom sneller ter verwachten zal zijn dan normale slijtage en vermindering van profiel. In plaats van in ÃÃn keer een hoop geld uit te geven aan peperdure kwaliteitsbanden en deze dan tot de laatste mm op te rijden, spendeer ik dat geld liever aan een stel verse, nieuwe goedkopere banden die ik op hun tijd weer kan vervangen door een ander stel.
Als je weinig rijdt, is het volgens mij belangrijker om dat dan elke keer te doen op vers en soepel rubbel met een gezonde profieldiepte.
ja maar sommigen verklaren me gek als ik banden koop van rond de 60 euro.
Ze zeggen dat het in de regen levensgevaarlijk is. aloewel ik bijna nooit met 240 in regen ga rijden. tenzij naar meeting of ongepland =D
Topics: 35
Ik heb er op de 760 voor 300 euro band onder zitten inclusief montage, recyclage van de oude banden en uitlijning. Banden van het merk Roadstone (of zoiets) was iets van een 55 euro per band dacht ik. Prima banden eerlijk gezegd. Heel goede grip zowel droog als nat. Ze slijten mooi egaal af en geen rare bijgeluiden. Een band hoeft echt geen 150 euro het stuk te kosten hoor.
Men winterbanden zijn Klebers. Heb er al veel slecht over gelezen maar ik heb er geen klagen van. Prima winterband.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Volvodiesel schreef:Ik heb er op de 760 voor 300 euro band onder zitten inclusief montage, recyclage van de oude banden en uitlijning. Banden van het merk Roadstone (of zoiets) was iets van een 55 euro per band dacht ik. Prima banden eerlijk gezegd. Heel goede grip zowel droog als nat. Ze slijten mooi egaal af en geen rare bijgeluiden. Een band hoeft echt geen 150 euro het stuk te kosten hoor.
Men winterbanden zijn Klebers. Heb er al veel slecht over gelezen maar ik heb er geen klagen van. Prima winterband.
klinkt intresant ! jij als chauffeur gaat dit zeker weten e ^^ ga is online zoeken of die ook 18 inch bestaan
Topics: 22
Zelf heb ik gekeken naar Regal Racer, een band voor het snelle werk, kost rond de 50 euro p/stuk in 15" (195/50) en rond de 85 euro in 17". Zijn heel wat reviews over te vinden.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 40
Wottel schreef:ik zou binnen een paar weken banden kopen voor op 18 inch te zetten.
Prijzen lopen zo ver uiteen. Kijk ik naar chinese merken kost band +-50 euro lol !!!!
gekende merken 150 + per band.
besparen op banden is mischien niet erg slim en veilig.
Maar gebruik mijn 240 enkel bij droog weer en doe oh zo weinig kilometers per jaar (+-5000) =D
En het is geen pk monster die volvo van me.
Iemand ervaring met goedkopere banden of kan me een merk aanraden ?
Gewoon voor Michelin gaan, is het fijnste voor op een 240 en ok het is een paar tientjes duurder maar dan heb je gewoon het beste.
J egaat zelf toch ook niet op slippers lopen.
Slijtvast en dus een investering op langere termijn.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Topics: 163
Een goedkoop merk Goodride, zou ik zeker niet nemen.
Mn pa heeft ze achterop de 850. (voorop michelin energy)
Dat is een voorwielaandrijver, toch ga je er met goed nat weer driftend mee door de bocht (of zou het mijn rijstijl zijn)?
Topics: 84
Onder mijn zomerauto zitten Roadstones/Nexen SB802 nogwat. Die zijn spotgoedkoop (sommige fietsbanden zijn duurder), maar erg veel houvast bieden ze niet in de regen.
Misschien maakt Roadstone ook betere banden maar dit goedkope harde spul werkt eigenlijk alleen onder ideale omstandigheden.
Bij de echte A merken heb ik het idee dat ik betaal voor iets wat ik niet nodig heb, maar alles er tussenin doet het voor mij prima.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969