Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
druklager vraagstuk
#1
Ik ben bezig met overzetten van een m46 omdat ik een complete motor + versnellingsbak van een 245 in mijn 242 heb gebouwd

bleek de aansluiting niet te passen andere diameter cardanas, dus toen besloten om de andere M46 in te bouwen die oorspronkelijk in de auto zat, nu is het druklager wat versleten en zocht een nieuwe maar dat bleek lastiger dan ik dacht:

Ik dacht altijd dat alle bakken achter een redblock (van mij een b21) m46 en m47 m45 allemaal hetzelfde druklager hadden, ik was bij de plaatselijke volvo specialist en die kende het lager ook niet, hij is namelijk iets dikker dan (ongeveer 0,5 cm) de gebruikelijke druklager.

Iemand een idee?

gewoon het standaard lager bestellen, en dan de kabel iets strakker zetten? of zoeken naar een zelfde lager?

foto's:
[img width=800 height=600]http://img63.imageshack.us/img63/6710/16102010876.jpg[/img]

in combinatie met deze plaat en sachs drukgroep:

[img width=800 height=600]http://img683.imageshack.us/img683/1613/16102010879.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://img220.imageshack.us/img220/9425/16102010880.jpg[/img]



auto komt uit frankrijk misschien heeft dat er iets mee te maken, zijn daar nou niet de grootste volvo experts

wat is eigenlijk het verschil tussen de 10 en de 22 tands? (zomaar iets dat ik mij afvroeg)

Alvast bedankt voor jullie inbreng, ik hoop op een goed antwoord zodat ik volgende week weer verder kan met inbouwen.

mvg.

arthur
Antwoord
#2
Ziet er bekend uit dat druklager. De 1377323 kopp. plaat is voor een B16/18/20, de drukgroep en -lager dus ws. ook.

10 vs. 22 zijn het aantal tanden (splines) in de kopp. plaat
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Bedankt voor je snelle antwoord

maar het heeft gewoon gewerkt op deze manier:

b21 met m46 (met mechanische km teller aandr., had die andere m46 trouwens ook)

Is het handig om het zo weer terug te zetten? en zo ja waar kan ik deze lager bestellen?

ik bedoelde meer wat het verschil is van wat is beter 10 of 22 splines?

alvast bedankt!
Antwoord
#4
Pff, als die lagers zonder geruis draaiden stop ik er wat vet in en steek ze er weer in. Meest voelen ze vrij losjes.
Geen idee waarom men ooit van 10 naar 22 ging. Makkelijker te maken? Iets sterker?

Zo te zien heeft SCandcar hem: http://volvoonderdelen.com/P1800-ES/Vers...43mm-1995/
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)