Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zomer of winterbanden
a.huis schreef:de sneeuw banden staan te springen in het rek maar voor die 2/3 dagen is het de moeite niet Cry

hey huis

het gaat niet [size=18px]alleen[/size] om sneew met de winterbanden

maar om je veiligheid.

de winterband is speciaal gemaakt voor veel water afvoer en geschikt voor sneeuw ed

[size=18px]maar ook voor de temperaturen onder de 7 graden.[/size]

dan worden de zomerbanden hard en blijven hard omdat ze niet op temp. komen.

dat wil dus zeggen dat ze hun grip verliezen omdat het rubber het niet meer aan kan.

de winterband is hier speciaal voor gemaakt

dus in de herfst die dingen der al onder schoppen.

en ze zullen dan in de zomer maanden misschien wat meer slijten. (al zijn er zat mensen die kiezen voor winterbanden voor het hele jaar.)

dus eronder die banden

van ongeveer oktober tot april.

tis maar een tip

wat je er mee doet moet je zelf maar weten.

je rijd toch met 3 kruimels op de achterbank.
Antwoord
En hoe zit het dan met all-weather? Is dat hetzelfde als een winterband? En zo ja: waarom niet?
Antwoord
all wheather bandjes

is geen zomer band en geen winterband.

tis gewoon net nix

het zijn goeie regenbanden zeg maar

ze doen het in het winter wel door het iets grovere profiel dan een zomerband

maar ze zijn niet echt voor de winter gemaakt

een winterband krijgt zijn eigenschap door de lamellen techniek in de profiel blokken

deze gaan open staan als de band de weg raakt

je moet het zo zien dan zijn het net mesjes die in de weg bijten

en door de zachtere rubber-compound behoud de band zijn grip met het koude asfalt
Antwoord
maar zijn ze ook niet echt voor de zomer gemaakt? Of is een set winterbanden en een set all-weatherbanden het beste?
Antwoord
en als ik maar ??n set banden wil, bijvoorbeeld omdat ik niet weet waar ik de andere moet laten? Wat kies ik dan? Winterbanden, toch?
Antwoord
dat kan je doen

je kan ook een heel jaar op winterbanden rijden

we hebben klanten het gehele jaar op winterbanden rijden

die rijden toch meer dan 30000km op een setje

das niet verkeerd met de winter-tyres
Antwoord
je was me net voor ghostwriter 8)
Antwoord
Ik moet dit toch gedeeltelijk weerspreken, in de zomer (als het droog is)
zijn slicks in principe het beste qua grip, maar omdat het niet mag en
het af en toe Sad ook regent, is toch een (goede) zomerband aan te bevelen.

winterbanden komen dan toch echt tekort qua remweg, grip, handling , op het droge.
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
Dat is nou weer jammer. Wat raad jij me aan dan, als ik maar ??n set banden wil, zoals de meeste normale mensen? (Niet dat ik hiermee wil suggereren dat ik normaal ben hoor...)
Antwoord
Ik twijfel niet aan kaasie's vakmanschap hoor :oops: :oops:

all wheather banden zijn idd net niks..

Maar onder normale omstandigheden in nederland zou ik goeie zomerbanden adviseren., vredestein H-track of ( iets sportiever) toyo proxess,oid.. deze banden hebben een uitstekende prijs/ kwaliteit verhouding.
Met een goeie water afvoer en slijtvast rubber.
Als je zorgt dat er voor de winter genoeg profiel op zit, voorzie ik weinig problemen in de wintermaanden,

Uiteraard altijd rijstijl aanpassen aan de omstandigheden.
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)