Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Er is vlakbij de verdeler een vacuumslang losgekoppeld door de vorige eigenaar zie foto's.
De motor loopt zeer goed zonder deze aansluiting maar ik vraag mij wel af waarom dat afgekoppeld is hoe wordt het weer aangesloten.
[img width=800 height=600]http://i965.photobucket.com/albums/ae132/Dickvolvo244/Motorruimte/100_1590.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i965.photobucket.com/albums/ae132/Dickvolvo244/Motorruimte/100_1591.jpg[/img]
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
komen ze van de stroomverdeler af? dan is het de vacuumvervroeging
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Neen, ze zitten aan een soort van thermo-ventiel aan het motorblok.
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
nette ruimte trouwens, schoongemaakt voor de foto zeker? ;D
kun je een betere foto maken van waar ze vanaf komen?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Een B21A uit 1983 met Pulsair heeft meest ook EGR, en die thermostaatklep bedient dit op voor mij geheel onduistere wijze.
Aangezien je EGR niet echt nodig hebt zou ik het laten zoals het is. ALs je TP30156-2 download kan je het op je gemakkie een keer uitzoeken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Ik heb gisteren een foto gemaakt van de thermostaatklep onder het inlaatspruitstuk.
[img width=711 height=600]http://i965.photobucket.com/albums/ae132/Dickvolvo244/Motorruimte/100_1602_edited.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i965.photobucket.com/albums/ae132/Dickvolvo244/Motorruimte/100_1603_edited.jpg[/img]
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja, da's een EGR thermostaatklep. En met een vreemd spullie ingespoten bougiekabels.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969