Topics: 33
Wie o wie weet precies hoe lang het lpg stuk is om de achterdemper te verleggen naar de trekhaak?
had er vandeweek eentje staan maar ben het vergeten op te meten
Topics: 107
Volgens het uitlatenboek 30 cm. maar ik meen me te herinneren dat dat bij mijn uitlaat niet uitkwam en heb toen zelf een iets langer stukje pijp gemaakt.
kijk aan, ik heb ook verschillende verhalen gelezen. ene boek zegt 30, andere zegt 50. heb jij de auto nog en zou je die willen opmeten :-*
Topics: 82
De mijne is 26 cm (altijd al eens op willen schrijven) met aan weerskanten een insteekflens van zo'n 6 cm. Dus maar liefst 38 cm in totaal.
Onder de auto gemeten, 1988 estate, org. Vialle onderbouw. Maar goed, je levert een stukje pijp van 30 cm netto (da's iets langer dan onder mijn auto maar, liever mee verlegen dan om verlegen, zei mijn schoonmoeder) en de koper past de overas-pijp daarop aan. Die moet toch zelf aan het zagen, passen en meten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
38 cm kan wel kloppen.
Die standaardpijpjes van de fabriek zijn bovendien erg dun.
Je kunt beter zelf een stukje pijp van een oude uitlaat zagen en dat aan een kant over of in de uitlaat schuiven en met een klem aandraaien en de andere zijde rondom lassen.
gewoon buisje op 38cm zagen kan dus? hoe diep kunnen dan de "slangklemsleuven" (waar je de slangklem opzet en de pijp dus dunner word) dan zijn? 5cm?
Topics: 82
De buis die ik heb, is (eigenlijk 'was' want die waren behoorlijk verrot) voorzien van 'opgerekte' uiteindes, die over de doorgezaagde uiteindes van de org. overaspijp gingen.
Maar als je buis kan vinden met dezelfde binnendiameter als de standaard pijp buitendiameter, zou ik er net zulke sleuven inzagen als de rest vd standaard pijp.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
ja ik had vrijdag de juiste binnendiameter besteld, buisje van 3 mtr. hebben die prutsers de verkeerde diameter geleverd net. moet ik nog 2 dagen wachten
Topics: 1
Doe jij dan nooit iets fout?
Als je buitendiameter en wanddikte opgeeft dat gaat het toch wel goed!
Het probleem is vaak dat alhoewel je er duidelijk bij zegt dat de BINNENmaat zoveel mm. is , dat ze dan toch met de BUITENmaat aan komen zetten