Topics: 42
Vandaag ben ik bezig geweest mij voorscherm los te halen, maar zo te zien zit deze vastgelast (puntlas)
is dit bij elke 240 zo??? En zijn dit de enige puntlasjes aan het voorscherm of kom ik nog voor meer verrassingen te staan?
[img width=450 height=600]http://lh4.ggpht.com/_q7_WMQA9i-s/TIzw6a4SjmI/AAAAAAAABI0/pzP2Tjju0xs/s800/DSC06237.JPG[/img]
Topics: 107
Er zitten maar twee of drie puntlasjes op de voorste hoek. Die moet je even uitboren.
Voor de rest is het scherm helemaal geschroefd.
Topics: 4
Kijk het ook nog even na in de wielkast, als er al eens in de binnenhoek gelast is (vooral door amateur roesterateur ;D) wordt het vaak verbonden...
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus
www.lasklus.nl
Bij mij zat ie aan de voorkant goed vast: 4 of 5 puntlassen en nog enkele lasjes aan het voorfront en aan het binnenscherm.
Met de puntlasboor, snijolie en een slijptop toch nog alles losgekregen.
Nu enkel de bouten losdraaien en de zijpanelen eraf nemen.
Heb er goeie hoop op!
Mark
Soms valt het tegen maar gelukkig valt het vaak ook mee (mijn slogan ;D )
www.lasklus.nl
Topics: 41
kleine tip van de ervaringsdeskundige
schaf een puntlasfrees aan dingetje van eurootje of 15
heb je veel plezier van en je verziekt het plaatwerk er onder niet.
Mmmm, ligt aan de hoeveelheid ervaring denk ik, leuk voor 1 project maar ik werk absoluut niet met dat ding, veel te onhandig en niet rendabel, daarbij voor onervaren gebruikers ook nog eens gevaarlijk om mee te werken..
Citaat van mij uit
dit topic.
Lasklus Nederland schreef:Ik vind een puntlasboortje helemaal niks, leuk voor een paar puntlasjes maar als je ze dagelijks gebruikt mag je ze evenredig vervangen :
www.lasklus.nl
Topics: 41
puntlas freesje is met losse freesjes vond het wel mooi werken voor plaatwerk dat heel moest blijven
de rest ging gewoon de tol in ;D
[img width=800 height=139]http://www.speciaalgereedschap.nl/repository/product/full/1240.JPG[/img]
Van midlock deze heb ik gebruikt

freesjes zijn aan 2 kanten te gebruiken
en makkelijk te vervangen
Deze bedoel ik ook, prima op zich maar de tanden breken mij veel te snel :
Wat betreft gevaarlijk doel ik eigenlijk op de pin waar een veer achter zit, deze moet je indrukken en tegelijk moet je de frees rechthouden anders gaat die happen, hapt die dan kan je makkelijk uitschieten met alle gevolgen van dien...
Dus, als je er mee kan werken is het voor een klein project een aardige oplossing maar kijk wel uit!
www.lasklus.nl
Ik heb gewoon een puntlasboortje gebruikt, deze goed gekoeld met snijolie.
Heb er nu een stuk of 10 puntlasjes mee uitgeboord en dit ging goed! Geen problemen met happen oid.
Het voorscherm is er mooi uitgekomen, die kleine gaatjes krijg ik wel weer dicht tzt.