Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Heb hier lange tijd geleden enkele opmerkingen tot me genomen en een klein rubber van de dieselversie en de normale grote van de benzine motoren toegepast voor mijn B230E in de 240.
Nu na grofweg een half jaar lijkt het wel of die grote helemaal aan vervanging toe is. De kleine heb ik niet naar gekeken maar viel me in ieder geval niets aan op.
Heeft iemand dezelfde ervaring met scantech rubbers? En met name de grote die helemaal uitleuterd lijkt!
Kan toch eigenlijk niet verkeerd worden gemonteerd of ???
Ergens had JW240 opgemerkt dat zijn PU rubbers ook niet de ideale oplossing waren. Dus wordt het dan simpelweg de dure originele massievere/hardere volvo uitovering of ??
Ik hoor graag..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
rubbers zijn sowieso allergisch voor motorolie, PU schijnbaar helemaal (?), hangt er dus ook nog vanaf of het betreffende rubber mogelijk meer in contact hiermee is geweest..
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Het rubber van Scantech (en alle andere niet originele rubbers) staat niet erg goed bekend. Ik monteer liever tweedehands Volvo dan nieuwe aftermarket rubbers. Mijn B230F staat links op een B20 motorsteun van 30-40 jaar oud. Topspul.
En rechts op een Volvo steun die al zeker 20.000 km voor een kwart loszit maar stand houdt. Ook goed spul dus.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
helaas zelfde slechte ervaring met scantech motorrubbers, verkoop nu HQ rubbers. daar krijg ik geen klachten over
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Maar de plaatjes (in ieder geval eentje) is van Scantech.... :o
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
ja dus? als ik een plaatje van nordicar jat zegt het toch niet dat ik hun spullen lever :-X
die redenatie snap ik niet
ben bezig met alle producten zelf te fotograferen maar dat kost veel tijd....
Berichten: 55
Topics: 1
Lid sinds: May 2005
242-turbo schreef:helaas zelfde slechte ervaring met scantech motorrubbers, verkoop nu HQ rubbers. daar krijg ik geen klachten over
HQ rubbers?
Ik zelf verkoop ook wel QH (Quinten Hazell Automotive Limited, England) rubbers en verdere onderdelen. Klopt daar zit wat meer winstmarge op dan die van Scantech! Of de kwaliteit verschilt dat durf ik niet te zeggen. Ik heb daar geen statistieken over gezien. De ervaring van de een is nu eenmaal anders dan van de andere maar die ervaring dat is nog lang geen bewijs. Over heel veel spullen van Volvo krijg ik ook wel klachten. Ik weet ook niet altijd waar Volvo de spullen laat maken. Volvo doet ze ook alleen maar in het "blauwe" doosje! Een ding weet ik wel de prijs van Volvo-onderdelen is wel goed!
http://www.timensmit.nl/
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Het blauwe doosje veronderstelt wel dat Volvo er genoeg over nagedacht heeft. Volgens mij waren Boge/Sachs de OEM rubberbussenmakers.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Carlo er valt niets te redeneren. Ik heb alleen opgemerkt dat het scantech was wat ik het plaatje zag en scantech hoef ik niet.
HQ kan ik niet beoordelen.
Van de hele discussie begrijp ik in ieder geval dat Scantech er bij mij zeker niet in komt.
Waarschijnlijk volgt ik de redenatie van Marc1970 en zal ik een paar oude terugzetten.
Groet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..