Topics: 288
We hebben (bijna) allemaal 2 dempers onder de auto hangen. Ik vraag me af of de laatste weg kan zonder en bak herrie. Ik heb de eerste ooit vervangen door een "vlamdemper" (buis in buis) en de 2e is een expansie pot, alles van mr. Simons...
Ik kan simpelweg de laatste demper door een buis vervangen, en in dat geval de uitlaat rechtdoor trekken..
Iemand ervaring?
Topics: 22
Ja, was geen succes. Klinkt in eerste instantie lekker sportief, maar een ritje van meer dan 100km wordt behoorlijk vermoeiend en mijn vriendin wilde er niet meer in mee. :-X :-X
Overigens geen Simons maar Ferrita.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
ok, dan misschien een 2e vlamdempertje tussen tank en rechter reservewielbak..
Topics: 163
Jambon schreef:Ik kan simpelweg de laatste demper door een buis vervangen, en in dat geval de uitlaat rechtdoor trekken..
Iemand ervaring?
De 142 heeft dat sinds kort zoals je misschien gezien hebt. De uitlaat betreft een originele, geen simons of ferrita. Wellicht dat de eerste volvo- of walker-dempernog net even wat meer geluid tegenhoudt.
thv de motorkap en in de auto vind ik het meevallen. Bij ~2800rpm zit er wel een beetje een monotone brom.
En achter de auto is het wel redelijk luid schijnt, vooral stationair. Buren vinden dat niet leuk. Lijkt net of er een speedboot ligt te gorgelen.
Topics: 33
liever een platte lange demper op de plaats van de kat en een meer dempende ipv de middendemper. ooit gedaan ivm gasonderbouw, zelfde geluid als origineel. geen id meer welk spul ik had gebruikt, lang geleden
DopdeDouwer schreef:Jambon schreef:Ik kan simpelweg de laatste demper door een buis vervangen, en in dat geval de uitlaat rechtdoor trekken..
Iemand ervaring?
De 142 heeft dat sinds kort zoals je misschien gezien hebt. De uitlaat betreft een originele, geen simons of ferrita. Wellicht dat de eerste volvo- of walker-dempernog net even wat meer geluid tegenhoudt.
thv de motorkap en in de auto vind ik het meevallen. Bij ~2800rpm zit er wel een beetje een monotone brom.
En achter de auto is het wel redelijk luid schijnt, vooral stationair. Buren vinden dat niet leuk. Lijkt net of er een speedboot ligt te gorgelen.
Dan zal de Simons zich meer laten horen, doet ie nu al, galmt aardig in de Drechttunnel
Topics: 56
Ik ben ook aan een nieuwe uitlaat toe.
Ik weet nog niet wat ik wil, de optie van Carlo zie ik wel wat in.
Op de plek waar normaal de kat zit is natuurlijk plek zat.
Het mooiste is natuurlijk RVS, maar daar hangt een aardig prijskaartje aan.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD