Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Truttenschudder
Hallo allemaal...
Erg lang niet op 't forum geweest, droomde vannacht over m'n truttenschudder en dacht ineens...Hier moet ik mijn vraag stellen!

Sinds kort, als ik stationair draai (nouja...ik...m'n auto dus) en de motor is warm, schudt hij als een 'truttenschudder'. Wobbel wobbel wobbel...
Ben net verhuisd en m'n trouwe garage is me te ver weg. Hier zegt de ene garage dit, de andere dat... Geen idee wie ik nou moet geloven. ???

Kan een van jullie me uit de brand helpen en me vertellen wat het euvel kan zijn? (Tijdens het rijden heb ik nergens last van!)

Groetjes,
Mirjam
Echwel dattie hard kan!
Antwoord
Ik zou het zoeken in weglekken van stroom uit de bougiekabels. Je hoort de vonken dan springen. Raakt ÃÃn van de bougiekabels misschien een chassis- of motordeel?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Ah, dankjewel landloper...
(Ik ben dezelfde als de Mirjam Worseling hierboven hoor, maar mijn account WEIGERT dienst nadat ik 't emailadres wilde veranderen! Even nieuwe aangemaakt dus.)

Ik ga wat doen met deze info... Ik sta 'n beetje voor aap voor 'n stoplicht met al dat geschud... Big Grin
Antwoord
Tip 2: controleer je bougies ook. Had ook zo'n probleem (en geen trut in de auto.....) maar voorgeschreven intervallen (behalve m'n olie) zijn mijn ding blijkbaar niet. 4 Nieuwe bougies en hij/zij liep weer als een zonnetje.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Tip 3: de klepspeling, en 4: valse lucht door harmonicaslangen en/of inlaatpakkingen.

Zeker als-ie op LPG rijdt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Garage hier om de hoek is er nu mee bezig. Inderdaad iets met de bougies en de kabels...
Ontdekte wel dat 't schudden minder werd als ik m'n rem ingetrapt hield. Raragemeneer zei meteen iets over 'mijn vacuüm'. (Dacht nog, trek ik zo'n zuur hoofd?) Maar bleken toch bougies toen ik hem tijdens de lunchpauze in de buurtsuper tegenkwam. :Smile

Hoop dus dat ie straks niet meer truttenschudt, zelfs als IK erin zit...

;D
Antwoord
(En nee, helaas geen LPG, ik rij duur...)
Antwoord
wat een woord zeg: "truttensschudder" ... en dat uit de mond van een dame :-\
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
die qualificatie hoorde ik al in de jaren '80, maar dan als het om een DAF ging:
truttenschudder met jaratel-aandrijving ! Wink ;D
Antwoord
Yep, die aandrijving heb ik ook. ;D

Het blijkt trouwens de voetpakking van de carborateur te zijn. (Wat klinkt dat toch inti uit de mond van 'n vrouwpersoon...)
Maar ach, bougiekabels toch maar vervangen, kan geen kwaad. Hij maakte de laatste tijd toch al een 'psssswsssswssswsss' geluid, alsof je de poes roept. Da's nu over.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)