Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wilwood big brakes ze zitten er onder
http://img38.imageshack.us/g/cimg2081z.jpg/

Dit zijn de foto's van de volvo
Antwoord
ik wood ook wil... wilwood ook ik.... ..ik wil ook Wilwood..!!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
http://img185.imageshack.us/g/cimg2281b.jpg/

Hier nog een paar foto's.
Diameter remschijven 310mm i.p.v 263mm,ik moet zeggen het remt erg goed.
Ook de balans voor achter is zeer goed,ik ben dik tevreden.
Antwoord
jammer dat het op een 140 zo'n gedoe is, veel zelf maken vrees ik, en welke neem je dan..
Antwoord
De keuze is soms lastig, ook heb ik spoorverbreders van 8mm dik moeten maken omdat anders de velgen de remklauw raakte.
Ik heb ook langere wiel tapeinden met spline moeten monteren,met de orginele tapeinden kwam de wielmoer er maar een paar gangen op de draad.
Antwoord
ik heb op TB wel eens sets gezien met apart gefabriceerde montageplaten welke feitelijk tussen de klauw en in jouw geval veerpoot worden gemonteerd. Als je op gegeven moment zover naar buiten gaat creer je toch een zekere hefboom, ga je dat niet merken in besturing? Een soort "zwabberbeweging" tov het draaipunt? Ik zie ze op dat disc. programma wel eens spacers van 200mm monteren, drama lijkt me en helemaal niet goed..

8mm is dan weer weinig natuurlijk, ik heb 3 om op de juist ET te blijven..
Antwoord
ik denk dat er wel meer mensen zoals ik nu intresse krijgen om zoiets onder hun 240 te zetten.

prachtig!!

moet je veel aanpassen of alleen de spacers en de hoofdremcilinder die kan blijven zitten?
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
eric vermeer schreef:ik denk dat er wel meer mensen zoals ik nu intresse krijgen om zoiets onder hun 240 te zetten.

prachtig!!

moet je veel aanpassen of alleen de spacers en de hoofdremcilinder die kan blijven zitten?

Mooi spul maar...

Big brakes =
- verplicht grote velgen gebruiken (winterbanden!?)
- zonder brede sportbanden heb je te weinig grip om de extra reserve in de grotere remmen te benutten.
Ze zullen gewoon eerder blokkeren of ingeval van ABS zal deze eerder ingrijpen.

Remkracht is een functie van druk van het frictiemateriaal tegen de schijf.
Hoe meer zuigeroppervlak/inhoud je hebt in de klauw, hoe meer zuigerinhoud je nodig hebt in de hoofdremcilinder om toch de juiste blokdruk te kunnen opwekken tegen de schijven.
Bij een 240 is het probleem te overzien omdat de 240 standaard al 4-zuigerremklauwen heeft... (kom je maar op erg weinig auto's tegen! Dikke BMW's, M-B's, Jaguars, Porsches. )

Als je bv van 1-zuiger remklauwen over gaat naar een 4-zuigerremklauwen (700/900 serie) dan verdient het wel aanbeveling om een andere hoofdremcilinder te gebruiken (bv van... een 240!)
Antwoord
Mooi spul! Dat spul bij Borrie al eens bekeken (die heeft het voor zijn 760) en het ziet er super mooi uit.
Jan: Zelf heb ik ook geen problemen gehad met de standaard remmen, maar ik rem ook niet zo hard denk ik (jij hebt met me meegereden).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
je ziet ook idd wel eens Porsche klauwen zitten op de diverse VV's , dat blokkeren dacht ik ook aan, ipv 165 heb ik nu205, en die heb ik al een enkele keer vast gehad, terwijl de echte vertraging niet enorm is.. Je kunt toch niet nog breder gaan om dat te voorkomen..?!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ABS lampje en geluid onder de motorkap landinzicht 9 8.067 14 August 2020, 13:11
Laatste bericht: Tancor

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)