Topics: 3
hallo allemaal,
even een vraag, ik kan een prachtige '97 945 kopen met een lekke koppakking (volgens de garage). dit is een lp turbo denk ik, is het bij deze blokken zo dat dan ook of de kop, of de turbo oid meteen naar de filistijnen is, of is een lekke koppakking een vaker voorkomend probleem?
alvast bedankt voor jullie reactie,
hans
Topics: 3
hans wassink schreef:hallo allemaal,
even een vraag, ik kan een prachtige '97 945 kopen met een lekke koppakking (volgens de garage). dit is een lp turbo denk ik, is het bij deze blokken zo dat dan ook of de kop, of de turbo oid meteen naar de filistijnen is, of is een lekke koppakking een vaker voorkomend probleem?
alvast bedankt voor jullie reactie,
hans
Het is zeker op een relatief laag belaste B230FK geen veel voorkomend probleem.
Maar het is wel belangrijk om te weten hoe
heet het blok is geweest omdat de kop ook finaal
krom kan zijn getrokken. En de zuigerwanden ingevreten. Dit kan bv daardat de bestuurder fors doorrijdend (bv in Duitsland?) niet de temperatuur in de gaten heeft gehouden en is doorgereden totdat de meter
strak in de hoek stond. Da's nie best voor een cilinderkop.
Dan is er ook nog de mogelijkheid dat koelvloeistof
in de olie terecht is gekomen. Water smeert slecht... slecht voor krukaslagering en zuigerwanden. Het komt toch wel voor dat een motor nooit meer helemaal zo fris draait als voor die kapotte koppakking.
Gelukkig is een redblock een van de makkelijkste motoren om een koppakking van te vervangen.
Topics: 33
simpel, even de boel open trekken en kopbouten zorgvuldig en tegelijk verwijderen. als het open is zie je meer...
waar woont je auto?
Topics: 135
toch maar van de aankoop afgezien?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 33
ik denk het, misschien heeft hij zijn heil gevonden bij de v700 club