Topics: 3
Het volgende topic geeft aan welke maat luidsprekers passen in de portieren van 240 (4 deurs):
http://volvolvo.nl/forum/topic,4818.0/
Als ik luidsprekers koop voor voorportieren (stel: 4,5 cm diep / circa 9,5cm diameter), kan ik dan nog wel het plastic schermpje blijven gebruiken? Zie foto.
Of moet ik met iets speciaals rekening houden als ik luidsprekers ga kopen?
Topics: 289
zolang de diameter en diepte hetzelfde zijn past eea. Tegenwoordig zijn er ook speciaal speakers voor locaties met minimale inbouwdieptes, maw, er zijn speakers van betere kwaliteit en met meer vermogen die nog steeds passen. Alles van nu van een beetjs merk is beter dan de kartonnen speakers uit de tijd dat onze auto's nieuw waren. Je moet je onderhand afvragen of het vermogen van je radio de speakers nog wel aan kan..
Een goede audiowinkel moet je kunnen informeren, en ze verkopen natuurlijk alleen wat er in huis is dus met de opgedane kennis, je moet ze ook vertellen waarmee je de boel aandrijft, ga je bij nog een inbouwer kijken.
Het mooiste is als je wat mee krijgt op proef, jouw oren bepalen nu eenmaal wat je mooi of goed vindt..
Topics: 3
Vraag: hoe kan ik het standaard luidsprekerrooster losmaken (zie foto hierboven)?
Van buiten: schroevedraaier langs de randen zetten om rand op te wippen? Dit lukt mij niet. Ik vind namelijk geen clipje / randje en plastic verdraagt mijn kracht niet al te goed.
Of ziet het rooster van binnen vast met schroeven of clipjes / randjes?
Topics: 31
Ook hier waarschijnlijk popnagels, je zult dus heel het deurpaneel moeten verwijderen en de popnagels uitboren om de luidspreker en het afdekkapje te verwijderen.
245 GL => B230F aka De Rooie
Topics: 289
heb even de PDF "speakers" bekeken, in dit geval voor de achterzijde maar zelfde roosters, daar wordt ook het hele paneel verwijderd..