Berichten: 287
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2009
Recent heb ik van Jos een prima setje stalen, originele, velgen kunnen overnemen.
Ik wil ik deze laten verchromen, mat grijs eigenlijk.
Daarna voorzien van een chrome buitenrand en een chrome deksel in het midden.
Weet iemand een goed adres en een richtprijs om de velgen te laten behandelen?
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Kijk eens op de chroomwinkel.nl. Die laten jou polijsten als je wilt.
Heb laatst een keer een richtprijs gevraagd voor een tank van een motorfiets.
Het vernikkelen/chroomwerk was iets van 6 a 7 tientjes. Het schuur-/polijstwerk was echter 200 euri's.
Men claimt dat het vernikkelen identiek is aan de kwaliteit van verkoperen! (Dat weet ik dus nie)
Succes,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
vernikkelen is sterker of taaier dan verchromen, het heeft wel een iets grijzige gloed maar is dus veel duurzamer. ik ben onlangs bij een galvanisch bedrijf geweest (waar ik ooit jaren voor een werkgever kwam en de persoon gaf aan voor onder een auto bv het liefst te vernikkelen. Veel oude motorfietsen hebben vernikkelde onderdelen. Het heeft wel iets.
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Heb deze mensen ook gesproken.
Je standaard stalen wiel laten verchromen is 0,0 optie.
Hij had het over putroest, eenmannetje die 4 dagen aan het schuren zou moeten zijn, enz enz.
de prijs zou dan in de honderden euro'' s per velg komen.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
velgen stralen en dan wegbrengen naar de galvano mr. , hoeft ie ze alleen maar te behandelen en van het gewenste laagje te voorzien..
Berichten: 135
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2010
Als je matgrijs wilt en niet de hoofdprijs wil betalen voor verchromen of vernikkelen, dan kun je ze denk ik beter laten poedercoaten. Ben je voor 40 euro klaar en dan in iedere RAL grijs die je wil.
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Jambon..
Als ze gestraald zijn is nikkel of chroom geen optie meer... Voor die nabehandeling moet de ondergrond glad zijn.
Poedercoaten ook voor normale alu kleur vind ik er ook al niet uitzien.
Volgens mij is er voor wielen maar een goede volgorde:
- stralen/parelen (C/Alu)
- poederoat voor een goede ondergrond
- afwerken met de spuitbus/spuiter voor de exact geweste kleur. (metallic kan volgens mij niet lekker met een poedercoatlijn)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 135
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2010
Ik kan wel metallic laten poedercoaten, maar dan is het geen RAL kleur meer. Hypersilver wordt het genoemd. Neem contact met me op voor foto's of meer informatie:
hilgert@gmail.com
Hypersilver zonder blanke lak:
Antraciet metallic met blanke lak:
Opel Speedster velg mat zwart:
Reservewiel, hoogglans zwart RAL9005:
Velgen, RAL 9016 verkeerswit
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
volvorider2 schreef:Recent heb ik van Jos een prima setje stalen, originele, velgen kunnen overnemen.
Ik wil ik deze laten verchromen, mat grijs eigenlijk.
Daarna voorzien van een chrome buitenrand en een chrome deksel in het midden.
Weet iemand een goed adres en een richtprijs om de velgen te laten behandelen?
Wat ik besloten heb en gedaan heb is het volgende.
Bij velgen als nieuw mijn staal laten poedercoaten in antraciet glanzend.
De chromen sierringen en naafdoppen erin en dat staat echt superstrak.
Zeker omdat ik een silvermetallic 244 heb wilde ik de velgen laten afsteken bij de kleur van de auto.
Metallicgrijs, zilver of grijs kleurige velg zou te saai worden.
Het chroom van de sierringen en naafdoppen knalt er nu uit.
Moet alleen nog bandjes op en monteren, maar dat komt van het voorjaar, de 244 staat nu lekker warm op stal ;D
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Een fotootje doet meer dan duizend woorden ;D
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD