Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vreemdgaan
Het voelde een beetje als vreemdgaan toen ik ons oude Peugeotje als proefkonijn gebruikte om te kijken of ik in staat was om daar de remschijven en blokken te vervangen.

Nou, achteraf gezien, vraag ik me bijna af waarom mensen dat bij een garage laten doen...

Dus afgelopen weekend maar eens naar de Volvo gekeken. Eerst even nakijken of 't Girling of ATE is, maar eigenlijk is dat pas nodig als er nieuwe spullen besteld moeten worden.

Bij het binnenste blokje vreesde ik een probleem: kreeg 'm er niet uit, ondanks dat de cylinder terug geduwd was. Bleek gelukkig alleen maar het gevolg te zijn van "aankoeken". Verder geen vreemde problemen, zoals http://volvolvo.nl/index.php/smf/index.php?topic=7262.0 helaas wel ondervond!

Een paar niet-prangende vraagjes:
  • Bij ons Pugje kunnen de remschijven verwijderd worden zonder de klauw los te koppelen. Klopt het dat dat bij de Volvo niet mogelijk is?
  • Volgens de manual staat de minimale dikte van een remschijf "stamped into the hub". Ik vermoedde dat dat de binnenkant is. Dus eerst jullie mening: hoe ziet onderstaande schijf er uit?

[Afbeelding: IMG_4429.JPG]
Welkom, zomer. Eindelijk die mooie wielen er weer op!

[Afbeelding: IMG_4438.JPG]
Wat ziet ie er toch zielig uit, zo, he?

[Afbeelding: IMG_4437.JPG]

[Afbeelding: IMG_4436.JPG]

[Afbeelding: IMG_4435.JPG]
Volvo V70 (2001) 
Volvo 940 (1997)  Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986)  Porsche 924 (1983)
Antwoord
Tijdens deze korte inspectie ook nog even wat kiekjes van de roestplekken.
Aanstaande maandag gaat ie naar de APK en wil ik ook die roestplekken op de balken(?) laten lassen. Aan beide kanten van de auto zitten die plekken.
Kan iemand een inschatting geven van de tijd/kosten er voor nodig zijn om dit te lassen?

En ik denk dat het geen kwaad kan om eens een paar nieuwe schokdempers te plaatsen. Hoewel volgens de garage het (voorlopig) geen kwaad kan. En eigenlijk geloof ik dat wel: alleen het omhulsel is weggerot, het mechanisme ziet er nog goed uit... Of spreek ik nu wartaal?

[Afbeelding: IMG_4431.JPG]

[Afbeelding: IMG_4432.JPG]

[Afbeelding: IMG_4434.JPG]

Volvo V70 (2001) 
Volvo 940 (1997)  Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986)  Porsche 924 (1983)
Antwoord
Remklauw moet los, maar slangen niet, makkie.

Schijven en blokken ziener top uit. Min thick staat niet op de schijf maar is 20.3 mm voor jouw gevent. Girling.

Roestzo dichtbij bij veerbevestiging is 99,9% APK afkeur. Effe gauw iets erover lassen: uurtje per kant, netjes: een halve dag minstens.

Schokbrekers zijn prachtig, niks an doen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

schijven zien er goed uit, zo laten
Shocks durf ik zo niet te zeggen, maar als ze nog genoeg comfort geven:nix aan doen (vervangen kost trouwens niet veel en is nog leuk om te doen ook)

toch een paar handige links, mocht je besluiten eea te vervangen:

-

- How to change rear shocks

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)