Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LH2.4 conversie, JW, Flip, Ruben, Nick en anderen... hellup ! :D
#1
De tijd is gekomen dat mijn 745 een nieuwe motor nodig heeft, nu ik een mooie deal kon maken op een goedlopende '93 B230F (L block met oliesquirters), heb ik besloten dat te doen.

Netjes motortje uitgebouwd, kabelboom los gepeuterd.
Tot nog toe geen problemen.
De motor zat in een '93 245, dus kabelboom was gescheiden van alle andere zooi.
Nu zit er alleen 1 aftakking van de LH kabelboom richting het dash, die heb ik gevolgd maar verspreid zich uit eindelijk en is amper te volgen.
Heb ik die stekker / dat stuk kabelboom echt nodig om de boel draaiend te krijgen ?

Hoop dat een wat doorgewinterde sleutelaar met LH kennis me kan helpen Smile
Antwoord
#2
Hi Jelmar,

Ik herinner me dat de '92-'93 240's inderdaad een grotere stekker hebben bij de computers die met de rest van de auto contact maakt, daar zit startmotor, dynamolampje etc allemaal in ipv de iets vroegere LH 2.4 240's die nog steeds de 'grote' grijze 8 polige stekker hebben voor de basis dingen als startmotor etc.

Volgens mij zijn de kleurcodes gelijk aan de oudere 240's, daarvan heb ik ergens de pinout.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)