Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onderhoud omgeving Eindhoven
Hallo Volvo liefhebbers......,

Ik ben in het bezit van een Amerikaanse 240 station uit 1986. Deze beige/'goudkleurige' tank heb ik nu 2 jaar, fungeert als 2e auto waarmee ik dagelijks mee naar mijn werkt rijdt. Al met al een fijne auto. Toen ik hem kocht enkele zaken voor de keuring in orde moeten maken; Nieuwe voorruit (vorige eigenaar wilde een iets te lange ladder in de auto meenemen), veerpoot vervangen (roest), kokerbalk L+R voor achterwielen vakkundig laten herstellen. Verder zonder problemen door de keuring.

Er volledig op vetrouwend dat de keuring van Dec 2009 geen enkel probleem op zou leveren de auto aangeboden voor de keuring. Later die desbetreffende dag ben ik opgebeld dat de de auto niet door de keuring zou komen. Motorisch, remmen, banden e.d. allemaal goed maar te veel roest onder de auto. Bodemplaat zit gat bij aanhechting naar koker, wielkast achter zit gat in, accubak gedeeltelijk weggeroest. Algehele opmerking....; "door de combinatie van het aantal plekken GEEN APK goedkeuring".......

Al met al een hele teleurstelling!!!
Ik wil deze auto houden! Het is niet mijn bedoeling deze auto in concourstaat te krijgen. Met regulier onderhoud en de nodige herstel werkzaamheden (al heb ik mijn twijfels over de afkeur) verwacht ik nog jaren plezier van deze Zweedse 'tank' te kunnen hebben. Ik zoek een kundige Volvo liefhebber/garage in of rond Eindhoven die ervoor kan zorgen dat mijn auto tegen redelijke kosten op de weg kan blijven.

Hoop graag van jullie te horen.....

H. Bruins

Antwoord
Keuring betalen en gauw een andere garage opzoeken. "Combinatie van plekken" is kladderadatsj, elk plaatdeel moet afzonderlijk bekeken en gekeurd worden, voor elk deel bestaan aparte normen en eisen. En roest telt pas als roest wanneer het een gat is. Bodemplaat telt wel redelijk zwaar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Dat vermoeden had ik al....
Elders op het forum al een APK adresje kunnen lezen in Eindhoven. Zal deze eens benaderen. Zou echter de auto eerst met een Volvo deskundige willen bekijken en laten adviseren alvorens hen te benaderen. Krijg ik tenminste een beetje gevoel bij wat mij te wachten staat.
Antwoord
Kun je misschien wat foto's maken van de accubak en wielkast achter?
Ben wel benieuwd wat die beste man onder afkeur verstaat.
Wielkasten bij de 200 serie mogen aardig verrot zijn omdat de schokdempers niet in de wielkast gemonteerd zitten.
Reservewielbak (vooral de rechtse) daar mag ook wel behoorlijk wat roest aan zitten.
Antwoord
Ik zal de auto Zaterdag eens bij een DHZ garage op de brug zetten en eens zelf kijken, en enkele foto's maken. Reservewiel bak(ken) zien er van binnenuit nog prima uit met nagenoeg geen roest. Zodra ik foto's heb zal ik deze toevoegen.
Antwoord
Het is dat ik zaterdag wat te doen heb, anders wil ik best wel eens kijken naar die roestafkeur.
Naar welke apk boer ben je geweest? Ik ga altijd naar APK EIndhoven en die voldoet aan mijn wensen (gewoon de regels naleven, op de letter, niks sjoemelen niet in het voordeel, maar ook niet in het nadeel van de apk)
Antwoord
Bedankt voor het aanbod Mark.
Via een mannetje in de buurt naar een voor mij onbekende APK keurstation geweest.
Ik denk dat ik toch ook maar eens naar APK Eindhoven moet gaan.
Voorals nog steeds op zoek naar een betrouwbaar persoon/garage die de het onderhoud van mijn auto kan doen. Als je iemand weet, houdt ik mij graag aanbevolen.
Ik ben nog steeds van plan de auto Zaterdag op de brug te zetten. Ik zal mijn bevindingen delen op het forum.
Antwoord
Ik heb zoals aangegeven gisteren de auto op de brug gehad.
Bijgevoegd een aantal foto's die voor zichzelf spreken (lijkt mij)
Voor de zekerheid een medewerker van de garage erbij gehaald en hij gaf aan; AFKEUR!!

Ik moet dus nu mijn initiele vraag uitbreiden......; Wie kent in de buurt van Eindhoven een betrouwbare, redelijk geprijsde volvo monteur/garage die ook kan lassen?
Antwoord
Aj, dat ziet er vervelend uit..
Wellicht is het de moeite waard om eens goed te kijken wat er allemaal precies doorgeroest is (wat je nu ziet is waarschijnlijk het begin)
Ik heb van DanielK ook foto's gezien en daaruit bleek dat het niet de moeite waard was om te herstellen (vandaar dat die wagen nu weg is)
Het loont wellicht om zelf even te kijken hoever de schade is. Met een schroevendraaier kan je al ver komen...

Kan je bij de garage vragen wat het kost om het te maken?
Ik ben vroeger wel eens bij de DHZ garage Appel (Tongelre) geweest. De garage is bedoeld als doe het zelf, maar ze kunnen zelf ook klussen.
Verder ben ik ook wel eens bij ACX (Hastelweg) geweest, echter niet voor laswerkzaamheden.

Antwoord
Foto 1 en 2 is naar de grootte van de gaten op de foto's zeker geen afkeur.
Foto 3 : als er nog wat meer tectyl afgestoken wordt dan zullen daar meer gaten in vallen vrees ik en zal niet aan de APK normen voldoen
Foto 4 kan ik moeilijk thuisbrengen waar de foto precies van is
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Invul-/controlelijst onderhoud CK070 7 1.300 5 June 2023, 23:02
Laatste bericht: CK070
  Onderhoud Volvo 145 van 1973 Bram met een 245 11 15.142 24 February 2016, 11:30
Laatste bericht: oudevolvo
  onderhoud in de buurt van rotterdam salt1971 1 6.169 6 September 2014, 14:57
Laatste bericht: Jambon
  240 GLE,2,3, 1984 onderhoud Bert1963 3 13.263 29 August 2014, 20:58
Laatste bericht: boedr
  Volvo Onderhoud Met Deskundigheid VOMD Dordrecht Mothership 5 7.620 3 March 2014, 11:33
Laatste bericht: Dopski
  Waar onderhoud laten doen Volvo 240 (super polar) in 't Gooi Rene68 2 5.199 7 September 2012, 21:22
Laatste bericht: Rene68
  SBKA Onderhoud, reparatie en opleiding voor particulieren volvodutchy 3 4.168 1 August 2011, 18:01
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Onderhoud/APK Amsterdam roel604 0 2.617 18 May 2010, 11:02
Laatste bericht: roel604
  APK omgeving Purmerend edhn 2 2.874 14 October 2009, 10:09
Laatste bericht: edwin
  Kale APK in Eindhoven of Veldhoven LuckyLoek 7 5.157 9 September 2009, 20:57
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)