Topics: 25
hallo daar,
ik ben toe aan nieuwe koplampreflectoren en een rechterbuitenspiegel.
vraag 1: is dit goed te doen wbt monteren?
vraag 2: de reflectoren bij estateservices zijn imitaties. hoe is de kwaliteit hiervan?
alvast bedankt voor de reacties
groetjes, Claus
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Topics: 36
Koplampreflectoren zijn goed te doen mits de moeren niet vastgeroest zijn... Ik zou dag ervoor even goed inspuiten met WD40 oid. Als je ze makkelijk los krijgt is het een eenvoudig klusje.
Topics: 176
Topics: 13
Claus schreef:ik ben toe aan een rechterbuitenspiegel.
vraag 1: is dit goed te doen wbt monteren?
Even uit m'n hoofd, want het is al weer 2 jaartjes terug:
- Aan de binnenzijde van de deur het driehoekige plaatje rondom de "bedienstengel" loswippen met een schroevendraaier o.i.d. Ik meen zelfs dat je eerst het deurrubber iets moest lichten.
- De unit zit vast met 3 boutjes. Dit wijst zichzelf eigenliijk. Zijn ze los dan valt het ding er vanzelf uit.
Kleinigheidje om op te letten: Als je een mechanisch van binnenuit bediende spiegel hebt, controleer dan even vooraf hoe de spiegel beweegt als je de hendel beweegt. Ik kreeg het ook voor elkaar het ding zo te monteren dat hij een derde gedraaid zat. Geen dik probleem, je kunt hem altijd weer losdraaien en een stukje gedraaid weer vastzetten.
`88 245, B230K, M47
Topics: 84
Om alleen het glas te vervangen steek je een schroevedraaier onderin de spiegelbehuizing en verdraait de wit plastic ring waarmee het glas vastzit een 1/16 slag en het is los.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 25
bedankt voor de reacties;
de spiegel wiebelt half los in het huis (van links naar rechts), ik denk dat de bevestiging van de spiegel zelf goed is maar het beweegbare/verstelbare binnendeel los is gebroken (lompigheid en lage buitentemperaturen :o :

).
@rob; bedankt voor de link
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.