Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gasklepschakelaar
hallo

Mijn volvo 240 200F motor loopt al een tijd niet goed stationair. Na een aantal onderdelen vervangen en schoongemaakt te hebben lijkt het erop dat de gasklepschakelaar niet goed is. De storingsdiagnose bevestigd mijn vermoeden. Kan de schakelaar vervangen worden en hoe , of moet het hele gaskleppenhuis eraan geloven? ???
Antwoord
Heb je hem al afgesteld? Moet klikken zodra je de gasklep verdraait. Hij kan zo precies staan (door vuiltje, veroudering, minimale slijtage, etc.) dat het schakelaartje de ene keer net wel en de andere keer net niet omgaat.
Anders zou ik een heel huis regelen van een sloper.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
De schakelaar klikt helemaal niet als ik aan de gasklep draai. Hij klikt wel als ik de gasklepschakelaar zelf naar links en rechts draai

Antwoord
overigens is het mogelijk de schakelaar zelf te vervangen of is dat niet het geval
Antwoord
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/En...tionSwitch

Als-ie niet schakelt weet de ECU niet dat het stationairloop-programma gestart moet worden. De schakelaar zit met twee schroefjes aan het gasklephuis, die zou ik eens opzoeken.

Lijkt me niet de moeite om die schakelaar apart te vervangen, er zijn zoveel onderdelen te vinden op sloopauto's. Alle LH 2.4 motoren op 240, 360 en 740 gebruiken dezelfde schakelaar.

Nummer is Bosch 0 280 120 325 Sensor, smoorkleppenverstelling
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke gasklepschakelaar? Potvisboer 5 4.652 11 July 2014, 13:12
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)