Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remblokken vraagje
#1
Hallo, mijn eerste post op het Volvo forum is nu een feit.

En om maar met de deur in huis te vallen, ik heb geen Volvo en die gaat er waarschijnlijk ook niet komen omdat mijn hart bij BMW ligt.
Maar omdat hier waarschijnlijk heel veel kennis van Volvo is wilde ik toch mijn vraag stellen.
Ik ben op zoek naar goede remblokken voor Girling remklauwen van een Volvo 200 serie.

Welk merk blokken zijn aan te bevelen voor deze klauwen bij gebruik tijdens trackdays en ander sportief gebruik?
Ik zoek dus een alternatief voor de standaard blokken, welk merk is favoriet?

Alvast bedankt!
(p.s. ja de remklauwen van de Volvo zijn beter als van de eerste BMW 3 serie :-\)
Antwoord
#2
blijft experimenteren. Ik heb eenzelfde vraag gesteld aan iemand die met de 140 serie raced, die zegt doodsimpel, standaardblokken, als alles in orde is werken ze prima. Ik heb hoe dan ook zelf geventileerde schijven en bijbehorende blokken van MP gehaald, voelt goed maar is nog steeds straatmateriaal.

Maar in jouw geval, moet het snel op temp komen, of juist niet... Anders eens denken aan bv EBC Red stuff, Mintex etc. blokken. Er zijn zeker meer spullen maar hangt af van persoonlijke voorkeur, ervaringen...

denk dat de "racers" op het forum hier wel eens erg wisselnde gedachten over kunnen hebben.

uitproberen...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
d'r zijn hier een paar mensen die met een 240/740 ook rally's rijden en vlgs mij rijden de meeste (weer) met originele Volvo blokjes nadat ze EBC etc hadden geprobeerd!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#4
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ok dat is interessant en misschien wel eerst het testen waard.
Waarom heb ik daar niet aan gedacht? ???
Antwoord
#5
Kaasie is met z'n 242T ook wel op zandvoort geweest e.d. maar heeft er gewoon de orginele remmerij opzitten
en is best goed spul hoor .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#6
Gisteren een set originele blokken gehaald. Wink

ga hier eerst mee testen.
Antwoord
#7
origneel ga je er af stoken (te zien doordat het frictiemateriaal verbrandt en afbrokkelt, ziet er aan de blokranden uit als bruine bloemkool)

Mijn maat gebruikt op zijn VOCH rallyvolvo Ferodo DS3000 of Pagid lichtblauw. Hij heeft nog nooit met orgineel gereden. Dat gaat niet werken.
Dat was op een 740 maar daar waren nooit passende sportremblokken voor leverbaar dus kochten we blokken voor een Ford Escort RS2000 16v en die maakten we dan passend in de 740 2-zuiger remklauw. Best veel werk maar het werkte goed. Nooit remproblemen.
De kans is groter dat voor de 240T wel sportblokken leverbaar zijn omdat deze auto een homologatie heeft voor autosport.
240 heeft mooie 4-zuiger remklauwen.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Remblokken vervangen Volvo V40 uit 2000 HansK 5 9.533 18 May 2017, 12:13
Laatste bericht: RM
  remblokken volvo 140 Laurens Zondag 2 5.596 29 April 2016, 22:31
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Vraagje over het schild achter de remschijf voor. Kwekkel 1 4.437 1 May 2015, 22:06
Laatste bericht: Stinky
  Ervaring met Quinton Hazell remblokken? DanielR 2 4.157 3 September 2014, 12:22
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Remblokken achter 245 diesel 1986 Sylvester 2 2.808 12 July 2013, 17:16
Laatste bericht: boedr
  schijven en remblokken vervangen zweedse schone 3 3.585 7 February 2013, 22:04
Laatste bericht: zweedse schone
  Remblokken vervangen, maar dan zonder armen...! TheSaint77 9 6.039 25 June 2011, 09:16
Laatste bericht: 242-turbo
  Remblokken achteraan vervangen Volvo 240 (230K - 1988) daan240 4 6.276 8 June 2010, 18:48
Laatste bericht: Marc1970
  remblokken, welke? Volvie 6 4.886 7 June 2010, 21:36
Laatste bericht: 242-turbo
  Waar assteun plaatsen bij vervangen remblokken edhn 4 5.114 27 April 2009, 19:47
Laatste bericht: edhn

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)