Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2010
Hallo, mijn eerste post op het Volvo forum is nu een feit.
En om maar met de deur in huis te vallen, ik heb geen Volvo en die gaat er waarschijnlijk ook niet komen omdat mijn hart bij BMW ligt.
Maar omdat hier waarschijnlijk heel veel kennis van Volvo is wilde ik toch mijn vraag stellen.
Ik ben op zoek naar goede remblokken voor Girling remklauwen van een Volvo 200 serie.
Welk merk blokken zijn aan te bevelen voor deze klauwen bij gebruik tijdens trackdays en ander sportief gebruik?
Ik zoek dus een alternatief voor de standaard blokken, welk merk is favoriet?
Alvast bedankt!
(p.s. ja de remklauwen van de Volvo zijn beter als van de eerste BMW 3 serie :-\)
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
blijft experimenteren. Ik heb eenzelfde vraag gesteld aan iemand die met de 140 serie raced, die zegt doodsimpel, standaardblokken, als alles in orde is werken ze prima. Ik heb hoe dan ook zelf geventileerde schijven en bijbehorende blokken van MP gehaald, voelt goed maar is nog steeds straatmateriaal.
Maar in jouw geval, moet het snel op temp komen, of juist niet... Anders eens denken aan bv EBC Red stuff, Mintex etc. blokken. Er zijn zeker meer spullen maar hangt af van persoonlijke voorkeur, ervaringen...
denk dat de "racers" op het forum hier wel eens erg wisselnde gedachten over kunnen hebben.
uitproberen...
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
d'r zijn hier een paar mensen die met een 240/740 ook rally's rijden en vlgs mij rijden de meeste (weer) met originele Volvo blokjes nadat ze EBC etc hadden geprobeerd!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2010
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ok dat is interessant en misschien wel eerst het testen waard.
Waarom heb ik daar niet aan gedacht? ???
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Kaasie is met z'n 242T ook wel op zandvoort geweest e.d. maar heeft er gewoon de orginele remmerij opzitten
en is best goed spul hoor .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2010
Gisteren een set originele blokken gehaald.
ga hier eerst mee testen.
Berichten: 99
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2006
origneel ga je er af stoken (te zien doordat het frictiemateriaal verbrandt en afbrokkelt, ziet er aan de blokranden uit als bruine bloemkool)
Mijn maat gebruikt op zijn VOCH rallyvolvo Ferodo DS3000 of Pagid lichtblauw. Hij heeft nog nooit met orgineel gereden. Dat gaat niet werken.
Dat was op een 740 maar daar waren nooit passende sportremblokken voor leverbaar dus kochten we blokken voor een Ford Escort RS2000 16v en die maakten we dan passend in de 740 2-zuiger remklauw. Best veel werk maar het werkte goed. Nooit remproblemen.
De kans is groter dat voor de 240T wel sportblokken leverbaar zijn omdat deze auto een homologatie heeft voor autosport.
240 heeft mooie 4-zuiger remklauwen.