Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
draaiknop stoel wisselen?
nou ik heb weer wat. de knop van de rugleuning verstelling,grote draaiknop is me aan stukken gesprongen.
nou heb ik nog wel een extra stoel dus ik denk dat kun je vast overzetten maar hoe dat zit muurvast en geen boutje of klipje oid te zien. weet iemand of die knoppen eraf kunnen en hoe???
wie weet
Vitara
Antwoord
het binneste ronde gedeelte van de draaiknop kun je eruit drukken door aan de achterkant van de knop door een van de gaatjes een schroevendraaier o.i.d. te steken en valt de dop er zo uit en dan zit er van binnen een soort veerplaatje (weet niet hoe ze dat noemen) om een asje gedrukt als je die eraf hebt kun je de knop er zo af pakken.

probeer maar ,anders volgt er nog wel een foto'tje :wink:
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
ja die dop had ik er al af en dat klemplaatje zie ik ook maar dat leek mij niet eraf te willen is daar nog een handigheidje voor of gewoon beetje pielen met schroevendraaier. zal t is proberen
Vitara
Antwoord
beetje pielen met een tangetje / schroevendraaiertje, hij zit er gewoon op geklemd.
Antwoord
Die van mij is er gewoon vanaf gevallen. Hoe krijg ik hem er weer op?
Antwoord
geestschrijver schreef:Die van mij is er gewoon vanaf gevallen. Hoe krijg ik hem er weer op?

In omgekeerde volgorde als hierboven beschreven :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Ik heb al ruim gepield en dat gaf niet het gewenste resultaat. Maar misschien heb ik inderdaad verkeerd om zitten pielen.
Antwoord
ik dacht ook dat ik twee verschillende klemplaatjes zag bij de stoel uit 83 leek het een klemplaatje en bij de stoel uit 90 leek t een vast massief onderdeeel dus niet los te pielen maar ik ga morgen hevig pielen dus wie weet en als ik erachter ben hoe je moet pielen hoor je dat natuurlijk.
Vitara
Antwoord
veel piel plezier 8)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
nou net ff wezen pielen. best wel tricky
de stoelen van 83 en 90 hebben wel hetzelfde systeem alleen bij mijn verbrijzelde draaidop was het klemplaatje weg lijkt meteen anders.
als je dus het plastic sierdop eraf gepield hebt zie je een klemplaatje.
helaas zit dat onmudig vast en de vier openingen rond het asje zijnerg klein dus beetje schroevendraaier of tang krijg je er niet tussen. en klein schroevendraaiertje knapt af natuurlijk. maar ik heb er een schroef voorzichtig in de gaatjes tussen gedraaid en als je dan de kop van de schroef met een tang trekt voorzichtig wrikken komt de boel omhoog. voorzichtig in alle vier openingen met de schroef in draaien en langzaam eruit trekken en je klemplaatje is los. dus je dop ook,
nu er weer op, dop opleggen zodat ie goed valt en je dus de stoel kunt verstellen, dan klemplaatje erop en dan klemplaatje aandrukken zodat ie klemt. eventueel even met schroevendraaier en hamer klemplaatje alle vier de tegen het asje stekende puntjes aantikken zodat t goed in t asje klemt en ole draaien maar weer werkt perfect.
je kunt natuurlijk ook een waterpomp tang in je dashbordkasje leggen om je stoel te verstellen zonder draaidop. is wel een gepiel iedere keer trouwens
Vitara
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Renovatie stoel Nicolaas H 4 3.872 17 March 2019, 23:07
Laatste bericht: Nicolaas H
  Volvo 240 pullman stoel Wilbert 5 6.560 30 October 2017, 16:13
Laatste bericht: Frank&Frida
  Stoel opknappen No-Fi 26 19.573 9 March 2016, 23:17
Laatste bericht: DeBroeze
  Stoel vernieuwing Martinus 5 4.544 9 March 2016, 12:22
Laatste bericht: Arjan.
  How-To netjes demonteren Besturders stoel 240 KennOne 1 2.999 3 March 2016, 16:26
Laatste bericht: asterix
  How-to knoop van leren stoel vervangen Rob 22 18.612 23 November 2015, 20:43
Laatste bericht: lopezdijkstra
  Restaureren vanuit je luie stoel HansDAF 59 40.101 16 October 2014, 22:27
Laatste bericht: Rob
  amazon stoel montagepunten naar achteren verplaatsen? MartjeB 0 1.667 6 August 2012, 20:17
Laatste bericht: MartjeB
  hoe SIPS uit 850 stoel verwijderen MartjeB 5 3.906 6 August 2012, 20:03
Laatste bericht: MartjeB
  interieur wisselen Patrick245 11 5.892 9 March 2012, 06:27
Laatste bericht: roger2401990

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)