21 January 2010, 20:29
![[Afbeelding: 95086525a.jpg]](http://www.samsteffansson.se/products/images/Volvo/200/95086525a.jpg)
wie kan mij uitleggen hoe dit systeem werkt en wat het precies doet
volvo 244 turbo 1980<br />volvo 240 polar 1992
wattlink system
|
21 January 2010, 20:29
![]() wie kan mij uitleggen hoe dit systeem werkt en wat het precies doet
volvo 244 turbo 1980<br />volvo 240 polar 1992
21 January 2010, 20:48
Is gewoon een panhardstang om je differentieel in het midden te houden. Hij kan wel omhoog en omlaag (de blauwe stang vangt dan het lengteverschil op). Wordt ook wel gebruikt bij Rally auto's en 4x4's
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
21 January 2010, 20:58
oke nu begrijp ik het kon namelijk niet veel vinden over de werking er van op google
volvo 244 turbo 1980<br />volvo 240 polar 1992
21 January 2010, 21:05
http://en.wikipedia.org/wiki/Watt%27s_linkage
de Mercedes B klasse heeft dit bijvoorbeeld standaard. Leuk systeem, maar niet echt nodig voor onze Volvo's.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
21 January 2010, 21:09
heej bedankt voor de info vond het ook duur ff meer dan 600 euro
volvo 244 turbo 1980<br />volvo 240 polar 1992
21 January 2010, 21:42
Het Watt linkage systeem doet hetzelfde als de Panhardstang, maar dan zonder de achteras zijwaarts te duwen. Als je daar "last" van hebt dan is dit een perfecte oplossing. Beter, en dus duurder.
http://en.wikipedia.org/wiki/Watt's_linkage
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
21 January 2010, 21:52
ik wil wat meer op het circuit gaan rijde , zou dit dan veel toevoege ?
volvo 244 turbo 1980<br />volvo 240 polar 1992
21 January 2010, 22:08
nee, volgens mij kun je die 600 euro+een hele boel werk kun je veel beter uitgeven aan goede banden, naast goede dempers, versterkte draagarmen, coilover spullen, solid veerpoot lagers, kogelkoppen op alle punten van de ophanging etc. Pas als je al die dingen gedaan hebt kan is de watts-link aan de beurt.
is net zoiets als bijvoorbeeld een versterkte achteras. dat doe je niet bij een standaard motor, dat doe je pas bij bijvoorbeeld 300 of 350 pk. bij minder extreme setup heb je er geen voordeel bij.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
21 January 2010, 22:12
de motor die ik nu heb heeft 235pk en 420nm koppel . maar ik dacht mischien scheeld het echt veel zoon systeem .
volvo 244 turbo 1980<br />volvo 240 polar 1992
21 January 2010, 22:14
Geen idee. Ziet er cool uit misschien? Behalve dat je de enige 240 met Watt linkage hebt in NL is er weinig aan denk ik.
Plaatje: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...nk_240.jpg Hele site van deze Aussie staat vol met coole ideeën voor aanpassingen waar ik verder niks mee kan, maar jij misschien wel: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110..._index.htm
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|