Topics: 78
De achterklep van mijn 245 is in behoorlijk vergane conditie. Echter betreft dit enkel de onderzijde van de achterklep. Heeft er iemand ervaring met de in de handel verkrijgbare reparatiedelen voor deze achterklep? Ik zag deze in het assortiment van Euro-Autoparts staan...
Hoor het graag.
gr,
Stevves.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Topics: 74
Ticcie heeft volgens mij zijn achterklep met zo'n euroding vervangen, staat ergens in zijn verhaal. Je moet maar effe kijken in
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...opic=383.0
Misschien kan ie zelf vertellen of het daadwerkelijk ook past (zal wel, want hij is al klaar ;D).
Topics: 84
Geen ervaring met dat specifieke deel, wel met stukken lassen in deuren, schermen etc en ik kan je vertellen dat dat verdikkemedosie moeilijk is om strak en recht te krijgen zonder plamuur. Plamuren op die klep lijkt me niks want als je hem per ongeluk eens hard dicht laat vallen (of een onwetende Opel rijder smijt hem dicht) vliegt het er zo weer af.
Beter de hele klep vervangen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 17
ik heb de hele klep vervangen door een imitatieklep en ben niet gaan lassen in een klep, want ik heb eigenlijk nog nooit een klep gezien die er echt lang strak uitziet als je met plamuur moet gaan werken.
De imitatieklep past echter niet geweldig. Ik had voor het spuiten meer moeten passen meten, vijlen etc en dan had ie waarschijnlijk wat beter gepast. Blijft niet 100%. Maar goed, hele klep kost E150, dus da's niet echt duur.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 78
Hmmm, Thanx voor jullie reactie. Klinkt als veel en half werk... Dat lassen hou ik maar ná mijn rustbuster-cursus in maart op vloerplaten,dorpels en achterwielkasten....
Ik zal óf voor een imitatie kiezen, of voor goeie witte van een (sloop)polar mocht ik die komend jaar tegenkomen....
groet!
Stevves
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Topics: 8
Eigenlijk zou ik in jou plaats ook voor sloop gaan, die dingen zijn toch lang nog niet zeldzaam.