Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Dag,
is het mogelijk om zonder het inlaatspruitstuk de flametrap te vervangen van de B200k? Ik heb geprobeerd deze te vinden maar zie hem niet zitten. Iemand tips en truuks om dit zo makkelijk mogelijk te doen. Misschien denk ik wel te moeilijk over het verwijderen van het inlaatspruitstuk dus al daar nog tips over zijn zijn deze ook meer dan welkom. Auto rijdt op gas btw
Jeroen
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
8 moeren en je spruitstuk is eraf ik weet niet of er bij een 200k nog een extra steun zit aan de onderkant anders die ook effe los schroeven
meer werk is het niet. wel effe nieuwe pakking er tussen als deze nog nooit vervangen is. daarna kun je je flametrap verwijderen.
waarom ga je hem eigenlijk vervangen?
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Nick bedankt voor je reaktie, ik heb rare verhalen gehoord over verstopte flamptraps e.d. en voorkomen lijkt me beter dan.....
Mijn volvo rijdt op gas er is dus het eea op de carb gebouwd, kan ik alsnog alles laten zitten en het spruitstuk met alle toeters en bellen met de eerder genoemde 8 boutjes verwijderen?
Jeroen
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
ja want je carb zit op je spruitstuk en die blijft daar gewoon aanvast zitten. als je de flametrap los hebt niet de slang uit het blok trekken want als je er dan een nieuwe in moet doen moet je carterpan eronder uit!!
Berichten: 3.255
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Kleine correctie volgens mij:
De flametrap / vlamdover / zeefje, zit bovenin
Flametrap PCV
[img width=110 height=83]http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/10_IMG_0031.jpg[/img]
Jij bent op zoek naar de olieafscheider / breatherbox / oil trap
Pre '87
Volvo-nr: 1306398
Post- 87
Volvo-nr: 3501160
In geuren/kleuren/woord & beeld beschreven in
Topic: reiniging olieafscheider
Btw, goed te doen zonder het spruitstuk te verwijderen, maar alleen als je het voor de tweede keer doet ;D
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
dus de flame trap zit in het stukje slang dat van de carterventilatie naar je inlaat spruitstuk gaat. dan hoef je daar zoiezo niet het hele spruitstuk voor te verwijderen want daar kun je zo bij, ik weet niet hoe dat bij een b200k zit dan. en over het carterventilatiepotje heb de uitleg nog eens bekeken maar dat is wel veel overbodig werk, heel het elektrische systeem los maken onzin als je het spruitstuk iets terug legt kun je er al bij.
Berichten: 3.255
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:heel het elektrische systeem los maken onzin
Valt ook wel wat mee...
Paar stekkers die anders in de weg kunnen zitten, da's niet echt het hele electrische systeem. ???
Anyway, de beschrijving is er, en voor iemand die het een eerste keer doet, kan het "eng" zijn.
Je kunt het ook op de tast doen, dan hoeft het spruitstuk er niet af, maar niet aan te raden.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Dag,
bedankt voor alle info wederom, lijkt mij idd niet een ontzettend moeilijke klus. Maar goed het is voor mij de eerste keer dat er een inlaatspruitstuk verwijderd gaat worden dus idd best spannend. Maar al doende leert men en van alleen op de bank zitten is nog nooit iemand wijzer geworden dacht ik zo.
Nu wachten op wat warmer weer en dan maar eens de stoute schoenen aantrekken.
Jeroen
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
nee idd ook wel een handeige beschrijving voor een niet zo'n ervaren sleutelaar haha en eens moet de eerste keer zijn.