Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gefingeerde ongevallen en aanrijdingen. Schrijf je ritten in je agenda!!!
In 2 jaar tijd heb ik nu al 2 keer een beschuldiging van doorrijden na een ongeval en veroorzaken van schade via een claim bij de verzekeraar mee gemaakt.
In Rotterdam werd ik door de politie op zeer dwingende wijze verzocht een verklaring af te komen leggen op het politieburo.
Ik was zo genaamd weggereden na een ongeval.
Ik wist zeker dat er niets gebeurd was, maar samen Marga wel op de genoemde dag in de aangegeven straat geweest. Ik weigerde te komen en schreef de reden in een brief.
Wat volgde waren gedurende 2 maanden telefonische en schriftelijke dwangbevelen van de politie.
Omdat ik bleef weigeren, ging de politie uiteindelijk toch accoord met een uitgebreide verklaring op papier en voorzien van een copie van onze paspoorten en handtekeningen.
Dit is naar de Officier van Justitie gestuurd en sindsdien, nu 1 1/2 jaar terug niets meer gehoord.

Het 2e geval kwam van de Gio, of ik even een schadeformulier wilde opsturen inzake een ongeval op 3 augustus 2009, waarvoor zij benaderd waren door de tegenpartij.
Op grond van de polisvoorwaarden is elke verzekerde verplicht een melding van een schade te maken, zo mogelijk binnen 3x24uur.
Omdat ik dat niet had gedaan kon de schade op mij worden verhaald en werd gedreigd met stopzetten van de verzekering.
[Afbeelding: Foto-AFXPEWUW-G.jpg]
Nu kon ik gelukkig middels mijn topic VERROEST aantonen dat ik op 3 augustus onmogelijk een ongeval kon hebben veroorzaakt, omdat mijn auto op datzelfde moment zonder bodem op bokken in een werkplaats stond, bewijsbaar door de topic kompleet met data en reacties van andere forumleden.

Maar beide gevallen waren voor mij wel aanleiding op mijn autogedragingen in de agenda vast te gaan leggen.
Mijn door overvloedig drankgebruik regelmatig gebrekkige geheugen kan beslist niet altijd een sterk bewijs leveren over voorvallen die vaak al weer maanden terug zouden hebben plaatsgevonden.

Zijn er ook anderen met dergelijke ervaringen?
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Gdvrdgdvr daar word je toch moedeloos van. Ik heb dan niets met een ongeluk meegemaakt maar werd aangehouden omdat ik geen gordel zou dragen. Volgens de agent zag hij mij de gordel omdoen, hij reed achter mij, toen ik hem gezien had (ik heb nb de achterruiten zwart gespoten) hahahaha. Justitie veegt zonder pardon mijn verweer van tafel zo ook de kantonrechter. Na ettelijke briefwisselingen blijf ik gewoon schuldig aan iets wat een agentje verkeerd gezien heeft. Ik ga dus echt niet betalen en wacht nu af wat er komen gaat. Maar de onmacht is ook groot, dat kan ik je wel vertellen.
Groeten van Frans
Antwoord
Wellicht dat er een grapjas rond rijdt die een kopie heeft van jouw kentekenplaten? Sad
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
BartWillem schreef:Wellicht dat er een grapjas rond rijdt die een kopie heeft van jouw kentekenplaten? Sad
Dat lijkt we me de meest voor de hand liggende reden. Overigens, een grapjas zou ik zo'n persoon niet noemen. Eerder een crimineel.
Eventueel kan er ook nog een gelijke wagen met een bijna gelijk kenteken rondrijden.
Alles bij elkaar een zeer vervelend probleem.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
Lijkt me niet eenvoudig, mijn auto is redelijk uniek :Smile :Smile :Smile
Aangezien ik, op zijn zachts gezegd, vaak behoorlijk scheur met de Zwarte Flirt, kan het ook een gefrustreerde medeweggebruiker zijn die door mijn rijstijl al een botsing voor zich zag en daarover heeft doorgefantaseerd. 8)
Antwoord
zoiets zal het de eerste keer wel zijn geweest, als je wel in die straat bent geweest die dag.

Die 2e keer is vreemder, aangezien je auto toen in flintstone staat was.

Mijn opa kreeg ook allerlei van dit soort zaken op z'n bordje, totdat hij een keer een boete voor door rood licht rijden kreeg: foto opgevraagd en het was hetzelfde model auto, maar zeker niet dezelfde (stickers anders, trekhaak etc). Daarmee aangetoond dat er iemand met valse platen reed en dat bewijsmateriaal nog een aantal keren moeten gebruiken!!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Een van de redenen waarom ik mijn kenteken niet op internet zet.

Maar ik heb geen ervaringen met dit soort praktijken.
Ik hou voor de volvo geen kilometer/rittenregistratie bij. Bij de auto van mn werk ook niet dat doet een GPS-module.
Antwoord
Niet met aanrijdingen.

Maar ik ben wel eens beschuldigd van het maken van een overtreding tijdens een proefrit (met FH platen) >30km/h te hard.

Gelukkig kon ik aantonen dat ik het niet KON zijn dmv metadata van foto's genomen met mijn GSM NA de proefrit . en dat ik op hetzelfde tijdsptip een afspraak had op een andere plek in het land
Maar dat was dus pure mazzel.

Ik heb toen de foto's ook opgevraagd van de flitspaal.
Nooit gekregen.

Politie had ook geen zaak IMHO.
De verkoper heeft me daarna nog een keer lastig gevallen, maar ook die had geen poot om op te staan.
Was trouwens ook in de omgeving van R'dam.

244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
Ja, da's een gevaarlijke omgeving 8) 8)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)