18 November 2005, 01:06
HALLO,
Ik heb een probleem met het nadieselen van m'n Volvo, een 240 met een B200K motor van bouwj. 1988, nu heb ik eens gehoord dat dan de kop eens ontkooldt zou moeten worden (ik rij veel korte afstanden dus leek mij aannemelijk) nu heb ik vorige week de koppakking moeten vervangen dus meteen kop ontkolen, (dacht ik) echter dit was niet noemenswaardig qua koolaanslag, enkel bovenkant van de kleppen tot aan begin steel, goed blank gemaakt en verder zoveel mogelijk gereinigd uiteraard.
Maar toch is het probleem nog niet helemaal verholpen (wel erg afgenomen), ik tank normaal altijd euro 98 ongelood, heeft iemand een suggestie wat hier aan te doen is?
Tank ik echter net over de grens in Dld. Shell Vpower is het bijna helemaal over, dit komt volgens mij omdat daar het octaangehalte 100 bedraagt, echter de Duitse Vpower is veel duurder dan euro 98, nog duurder dan hier.
Ik heb een probleem met het nadieselen van m'n Volvo, een 240 met een B200K motor van bouwj. 1988, nu heb ik eens gehoord dat dan de kop eens ontkooldt zou moeten worden (ik rij veel korte afstanden dus leek mij aannemelijk) nu heb ik vorige week de koppakking moeten vervangen dus meteen kop ontkolen, (dacht ik) echter dit was niet noemenswaardig qua koolaanslag, enkel bovenkant van de kleppen tot aan begin steel, goed blank gemaakt en verder zoveel mogelijk gereinigd uiteraard.
Maar toch is het probleem nog niet helemaal verholpen (wel erg afgenomen), ik tank normaal altijd euro 98 ongelood, heeft iemand een suggestie wat hier aan te doen is?
Tank ik echter net over de grens in Dld. Shell Vpower is het bijna helemaal over, dit komt volgens mij omdat daar het octaangehalte 100 bedraagt, echter de Duitse Vpower is veel duurder dan euro 98, nog duurder dan hier.