Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
Ik heb een vraagje naar de ervaringen.
Ik heb sinds kort gas onderbouw en nu veren(origineel) met hulpveren, echter de veren moeten vervangen worden. Nu kan je voor verzwaard gaan, maar ik wil eigelijk geen stuiterende achterkant, dus moet ik maar weer gaan voor een set originele(waar te koop) en hulpveren. Wat vinden jullie.
Groet sander
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
De set verzwaarde veren maakte van de 245 bij mij geen stuiterbak. :-\
In combinatie met 15"(Virgo) velgen en een stab.stang aan de achterzijde vond ik die Polar toendertijd eindelijk goed bestuurbaar! :o
Heb toen de schrokbrekers gelaten voor wat ze waren en gewoon 100.000 km mee verder gereden. Nu hoor ik hier en daar wel hele goede berichten over keuzes van goeie schrokbrekers. Ik zou daar nog even op zoeken!! Gele koni's ???
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Koni geel en Lesjofors veren voor, 35mm lager en Monroe Nivomat's met standaard veren achter met rubber blokjes tegen te ver inveren.
De HD veren stuiterde te veel(Van Biltema.se) , ondanks 20l benzine en 70l LPG onderbouw..
[img][/img]
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Veren vervangen is bij een 24X niet ingewikkeld. Ik heb een setje HD over en deze mag je gerust proberen. Dan voel je zelf wat je plezierig vindt.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
Thanks, ik was vergeten te vertellen dat ik achter en voor nieuwe monroe's heb zitten.
Ik denk dat ik gewoon weer voor standaard met hulpveren ga. Is het verstandig meteen ook voor te vervangen, volgens mij is dit nog nooit gedaan. Ook die zullen wel een keer op zijn toch.
Sander
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982