Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
reservewiel
Bij mijn oude 244 stond er een "thuiskomertje" (origineel Volvo) als reservewiel in de bandenbak. Mijn mijn nieuwe (zelfde type, zelfde bouwjaar) een volwaardig wiel. Wat is origineel ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Lijkt me vreemd. Volgens mij heeft Volvo ook niet veel thuiskomertjes geleverd. Mijn 242 uit 1978 heeft zelfs een volwaardig reservewiel, zou me dus niet in kunnen denken, zeker met het oog op veiligheid, dat er daarna nog thuiskomertjes bij de 2-serie geleverd zijn.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
ik heb er ook twee van staan met de ''special spare'' beide van 1981

ik vindt er niks aan aan die rare bandjes , maar zijn wel speciaal gemaakt voor volvo.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Volgens mij heb ik ook een thuiskomertje in mijn Dee-elletje.
Ik heb ook een special spare in mijn 260.

Maar een thuiskomer kan ik het niet echt noemen, het is toch wel wat meer.

De spacial spare zit een beetje tussen de thuiskomer en de echte banden in.

Kijk maar eens b.v. naar een slOpel kadett wat daar voor thuiskomer in zit, daar wordt je echt niet vrolijk van.
Ook ik heb een 'special spare' in mijn 264 van 1980. Volgens mij zijn ze daar ook standaard mee geleverd.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Ik dacht dat alle 2-series vanaf 1980 met de special spare afgeleverd werden, maar iedereen heeft dat ding ondertussen natuurlijk al lang vervangen door een volwaardig reserve-wiel.

Die special-spare heeft mij trouwens wel eens gered tot het thuiskomen toe
en toen was ik met een volwaardig wiel niet thuis gekomen.
Was namelijk met een 244, waarvan de schokdemperschotel voor doorgezakt was (roest) en met die special spare met heel weinig profiel en de ronde vorm, raakte de veerschotel de band net niet en kon ik de laatste 5 km tot huis doorsukkelen.
Pierre, waarom zou ik dat ding vervangen?? Is origineel en hoort wat mij betreft bij de auto. En als ik een keer lek rijd, kom ik er vast wel mee thuis. Bovendien: mijn reserve benzinetankje past er precies in!
:lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Ik heb inmiddels een gewoon wiel als reservewiel(orinele setje is eens gejat). Vind het wel erg jammer dat wiel nu zo los ligt en niet meer past in de wielbak (te groot). Dus als iemand nog zo'n opblaasbaar spare-retje met compressortje wil verklatsen aan mij??? (neem ik voor de zekerheid wel een spuitbus mee).
79-er 242 GT B23e
Ik heb nog wel wat van die 'special spares' liggen, maar dan zonder compressor (en spuitbus?!)...

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wat voor een reservewiel zit er standaard in een 240 sedan uit '91 Jed 17 15.352 22 November 2018, 21:31
Laatste bericht: Arjan.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)