Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sierlijsten (chroom)
Ik heb een 240 uit '83, welke ik helemaal aan het restaureren ben.
Nu ben ik bezig met het oppoetsen van al het chroom, maar heb de indruk dat de sierlijsten (die rondom de auto gaan onder de deurgrepen, niet de bumpersierlijsten) eerder aluminiumkleurig zijn en niet echt chroom, omdat ze veel minder blinken dan het andere chroom. Is dit normaal en zou het eventueel mogelijk zijn deze te laten verchromen aangezien hier een plastic strip bovenop gekleefd zit?

Let wel, het gaat om de oude lijsten uit 83 en dus niet de lijsten op de jongere modellen (welke volgens mij wel als chroom blinken)

Grtz,

Kevin
Antwoord
Al mijn alu sierlijsten zijn hoogglans gepolijst en ik moet zeggen. Met het juiste middel zie ik het verschil niet...
[img][/img]
Antwoord
Dus zou wel degelijk gepolijst aluminium moeten zijn en geen chroom?
Hoe heb je die dingen dan kunnen polijsten met dat zwarte plastic stripje erop?
Antwoord
Plastic stripje zoveel mogelijk mis houden, dan komt het wel goed. ;D ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Oke, dan maar polishen dus. Iemand een goed productje en/of techniek? (Heb het nl. nog nooit gedaan.)
Zou het trouwens niet mogelijk zijn de zwarte plastic eraf te halen en achteraf terug op te kleven?
Antwoord
Zou ik niet doen, de kans dat het plaatselijk meer gelijmd is betekend vouwen in je strip en dat blijf je altijd zien. Als je geen alu-polish hebt kan je ergens op testen met zilverpeots o.i.d. maar ik zou even een blikje van het juiste spul halen bij een automat-zaak.

[img][/img]
Antwoord
En wat is dan een goeie alu polish? Suggesties??
Antwoord
http://www.japparts.nl/index.php?main_pa...ts_id=7462
Maar er zijn er vast veel meer....
[img][/img]
Antwoord
ik heb op de beurs van die chrome hoekstukken gekocht.(van mijn dak naar de stijl) maar weet iemand hoe ik die zwarte wind strippen eraf kan halen.Ik kom erniet bij met een schroeven draaier. Ze zitten vast gepopt. Alvast bedankt

[Afbeelding: Foto-KZTUIHQ3-D.jpg]
Volvo 240 GLE 1983 -121.000 KM<br />http://www.mijnalbum.nl/Album=YNI4JZ4D
Antwoord
Ik zou die hoge daklijsten laten zitten als het even kan.
Die van jou zien er nog gaaf uit zo te zien en het zal niet meevallen om ze er zonder beschadiging af te halen.

Dat hoekje op de rand van het dak zit maar met een schroefje vast. Kun je er met een haaks schroevedraaiertje niet tussen komen?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rvs sierlijsten deur demonteren 240 hun 4 685 10 December 2024, 14:34
Laatste bericht: skidje
  Bevestiging sierstrips chroom hoeken achterzijde Hahn 4 3.511 28 August 2019, 19:50
Laatste bericht: ZOAB
  sierlijsten plakken Dinges 0 1.961 3 August 2016, 14:15
Laatste bericht: Dinges
  sierstrips (chroom) demonteren Dinges 12 11.853 13 January 2015, 18:03
Laatste bericht: Dopski
  waar krijg je de sierlijsten weer mee op kleur?? Jaap SHREK 6 5.592 9 November 2014, 19:27
Laatste bericht: Kogelman
  sierlijsten bevestigen ? marry.v.santbergen 5 4.511 29 June 2012, 14:11
Laatste bericht: marry.v.santbergen
  roest, chroom, rubber en achterklep ?? jero 5 4.265 29 May 2012, 14:45
Laatste bericht: Rob
  Sierlijsten onderaan 240 deuren Nicolaas H 12 7.914 12 July 2011, 00:06
Laatste bericht: Nicolaas H
  chromen sierlijsten zijramen pré '80 op een model na '80 Stevves 10 9.120 8 January 2011, 13:20
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)