Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(ont)sier(ende) plakstrips
Dacht het al ergens op het forum gelezen te hebben ,maar ik kan het niet vinden:

Mijn 245 (1989) is op de carosserie links en rechts voorzien van die zwarte schaduwplakstrips onder langs de ramen.
Oorspronkelijk zal het best wel aardig gestaan hebben, maar het ziet er nu gewoonweg niet uit. Alle strips zijn opengebarsten. Ooit met veel moeite een gedeelte verwijderd met thinner. Blijft altijd wat van zitten, want het zit volgens mij ook onder de ramen geplakt.

ik denk dat wel meer mensen dit probleempje hebben (gehad).
Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden en hoe die zooi "gemakkelijk" verwijderd kan worden?
Antwoord
Beste Abel,

Inmiddels zijn we een halfjaartje verder. Ik lees nu pas je bericht maar omdat ik met hetzelfde probleem zit ben ik ontzettend benieuwd hoe het verhaal afgelopen is! Ik weet wel dat nieuwe strips te krijgen zijn bij Scandcar, maar dan moeten die ouwe er wel eerst af...

Groet, Bas
Antwoord
Op turbobricks staat een beschrijving, die ik zo snel niet kan vinden.
Kwam er op neer dat de strip langs het raam met een mesje doorgesneden moet worden, vervolgens ergens wat omkrullen en dan verwarmen. dan is ie er kennelijk relatief makkelijk af te halen. Is nog steeds een klusje dat best even duurt. Lijmresten dan met WD40 oid weghalen.
Zelf ga ik ze ook eens er af halen, ze zijn op enkele plekken wat aan het opkrullen. Omdat de mijne een wat donkerdere kleur heeft gaan ze niet terug.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Bij een station kun je het best de twee zijramen even eruit halen.

Dan vang je twee vliegen in een klap:

je kunt de oude strips helemaal weghalen en de nieuwe makkelijker monteren.

Ten tweede kun je de raamsponning controleren op roest en dit evt. behandelen voordat je de ramen er weer in zet.Onder het raamrubber zit nl. nogal eens roest verborgen die na verloop van tijd tot gaatjes leidt :o
Antwoord
Haha Jos, bedankt voor de tip, maar ik ben bang dat ik van het demonteren van ramen werkelijk niets af weet. Daar zal ik dan toch hulp bij nodig hebben....

Wat betreft die roest: er zijn meer aandachtspuntjes aan m'n auto, waarvan de belangrijkste de dorpel linksvoor is. Maar dat komt binnenkort.
Antwoord
hoi Abel
ik ben benieuwd of je al verder bent met het verwijderen van de stikkers?
mijn stikkers zien er ook niet meer uit, daarom langzaam begonnen eraf te halen.. :-X
ik moet nog opzoek naar de methode op turbobricks. heb jij inmiddels wat ervaring opgedaan?
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
Grote stukken eraf halen en de rest met een caramelschijf?
Antwoord
.
KKllllliiiikkk: TurboBricks: Removing 240 door top vinyl trim

8)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Rob schreef:.
KKllllliiiikkk: TurboBricks: Removing 240 door top vinyl trim

8)
Bij mijn 240 zijn de strips nog in goede staat maar als ze ooit weg moeten komen er geen nieuwe op. T'is gewoon veel mooier zonder. ( Althans, das mijn mening)
Antwoord
@ rob; super bedankt voor deze link. ik kon er eerst niet op ivm het nog geen lid zijn.
binnenkort weer verder hiermee; inmiddels is de C-stijl aan beide kanten eraf en het ziet er nu al goed uit 8)
@belg; je hebt gelijk dat de wagen mooier is zonder die striping. check maar eens plaatjes van een 240 tot 1984 (+/-).

groetjes, Claus
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)