Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rijvaardigheid op IJS!
Was het maar winter is mijn motto :Smile

Lang leve het extreme auto rijden.... Tongue

Aangezien wij hier in het in regen overdonderde nederland NIET echt vaak gezegend zijn met sneeuw:
Is mijn idee om een Ijsrijvaardigheid te organiseren...Ergens in januari 2010

Over 2 weken vertrek ik om info te vergaren over mijn idee...
zijn er mensen die interesse hebben om mee te gaan voor een Ijsrij en vooral glij training?

Je hoef GEEN dikke motor te hebben een goede set winterbanden is plicht overigens.
Spikes aan de voorkant KAN maar hoeft niet.

IK zal er met mijn 245 naar toe tuffen...

Er zijn diverse optie om te doen...

Een aantal plekken reserveren bij een bedrijf die dit organiseerd...Prijs is opgevraagd op basis van 10 personen (ik zal een offerte krijgen hoop ik..)

Of ik ga het woeste land van zweden in, om contacten te leggen EN proberen daar iets van de grond te krijgen qua plek en vergunning? Dan is het meer een lol en fun dagje of 2 (iets minder leerzaam)
Zal wat meer amateuristisch geregeld zijn dan :Smile

Dus wie lijkt het wat...

[Afbeelding: VolvoXC60onsnow.jpg]
[Afbeelding: imsaonice.jpg]

Sorry ik kon niet zo snel oude volvo's op het ijs vinden Wink
Antwoord
zoiets?
Antwoord
Yep! interesse!

(Maaruh, laat de winter nog maar ff wachten hoor!)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
lijkt me toch wel een beetje linke soep...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Klinkt erg leuk!!! In principe geïnteresseerd dus.

E.e.a. zal af hangen van het tijdstip en de details.

Set winterbanden zitten bij beide wagens, alhoewel met de 245 mij het leukst lijkt (Megane fwd vs 245 rwd ;D)

Spikes zijn denk ik ook wel makkelijk te regelen aangezien er zat van die bakken van daar naar hier gereden worden.
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
vomac lijkt hier op, Volvo Owners meeting Arctic Circle, dan rijd je gelijk nog tot het hele hoge noorden Smile
(ooit wil ik daar wel aan meedoen)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
@henqui... linke soep.. je bedoeld dat het ijs te dun KAN zijn??

@postma245gl.... absoluut volvo mee.. ik ben in de beginfase qua info vergaren..dus blijf gewoon posten

zodra er meer info is dan post ik dat.
Antwoord
black245 schreef:dat het ijs te dun KAN zijn??
of de Volvo te zwaar (met mij erin dan!)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Nou dat valt wel mee hoor qua ijsdikte.... (zie iceroad truckers) is dan wel in america maar goed...

Antwoord
Geachte volvo liefhebbers..

Ik ben op bliksembezoek geweest in zweden... En ben tot de conclusie gekomen dat het toch heel veel rompslomp is qua organisatie toestemming en alles rond te krijgen...

Dit alles moet natuurlijk voor een redelijke prijs...

Uit het verleden gebleken (organisatie driftdag) komen er mensen gewoon niet opdagen zat ik destijds met de kosten.
Nu ben ik erg voorzichtig geworden met deze dingen..

Je rijdt toch ff 1300 km heen en dan weer terug....dus toch 2600km in de winter.
Aanpassingen aan autos moeten gemaakt worden...Rijdt je tussen ijswallen en je komt vast te zitten moet je los getrokken worden (met met geweld)
Diverse sleepogen knappen af!

de baan moet glad en een parcours hebben (schuiver regelen) is lastig als je geen zweed bent...
er zijn bedrijven die deze dagen organiseren.. loop je weer tegen dikke kosten aan....

Dus het idee is in de vriezer gezet.

Ik ga zelf met de 245 in de winter naar zweden daar zijn genoeg leuke weggetjes om te schuiven en glijden. Tongue
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)