2 July 2009, 19:12
Ik zag in "te koop "van PB240 diverse keren naar voren komen dat de bekleding van een stuurwiel heeft losgelaten.
Hier een mogelijk oplossing.
Heb zelf het stuur gerepareed met "Bisonkit".
Methode: neem een injectienaald met een relatief dikke naald. Prik de naald door de bekleding en het schuim en vul de holtes tussen het schuim en het staal van het stuur zelf.
eventueel met de hand de boel netjes verdelen door de bekleding een beetje te draaien. Er moeten geen bulten overblijven.
Laat het hele zaakje en weekje uitharden, dat is althans wat ik heb gedaa, korter kan misschien ook.
Het voordeel van deze relatief gezien kleine gaatjes in je stuurbekleding, is dat deze middels de bisonkit volledig gevuld worden en er geen beschadiging achterblijft, waar je als bestuurder tijdens het rijden ongemerkt constant aan ziet te "pielen", totdat er iets scheurt of afbreekt.
De vraag waarom geen secondelijm gebruiken, dat is toch veel sneller, Heb ik geprobeerd , maar was bij mij niet te doen. De verwerkingstijd is nihil met alle nare gevolgen vandien.
Ik rij inmiddels al meer dan ruim 40.000 km met dit gerepareerde stuur en het zit nog steeds "muurvast"
Vragen zoals: hoe kom ik aan een dikke naald en injectie spuit, gewoon binnen je familie/vrienden/kennissenkring rondvragen.
vaak is er diverse uitvalin ziekenhuizen die niet gebruikt mag worden bij mensen, maar voor hobby prima geschikt zijn.
in ieder geval succes.
Hier een mogelijk oplossing.
Heb zelf het stuur gerepareed met "Bisonkit".
Methode: neem een injectienaald met een relatief dikke naald. Prik de naald door de bekleding en het schuim en vul de holtes tussen het schuim en het staal van het stuur zelf.
eventueel met de hand de boel netjes verdelen door de bekleding een beetje te draaien. Er moeten geen bulten overblijven.
Laat het hele zaakje en weekje uitharden, dat is althans wat ik heb gedaa, korter kan misschien ook.
Het voordeel van deze relatief gezien kleine gaatjes in je stuurbekleding, is dat deze middels de bisonkit volledig gevuld worden en er geen beschadiging achterblijft, waar je als bestuurder tijdens het rijden ongemerkt constant aan ziet te "pielen", totdat er iets scheurt of afbreekt.
De vraag waarom geen secondelijm gebruiken, dat is toch veel sneller, Heb ik geprobeerd , maar was bij mij niet te doen. De verwerkingstijd is nihil met alle nare gevolgen vandien.
Ik rij inmiddels al meer dan ruim 40.000 km met dit gerepareerde stuur en het zit nog steeds "muurvast"
Vragen zoals: hoe kom ik aan een dikke naald en injectie spuit, gewoon binnen je familie/vrienden/kennissenkring rondvragen.
vaak is er diverse uitvalin ziekenhuizen die niet gebruikt mag worden bij mensen, maar voor hobby prima geschikt zijn.
in ieder geval succes.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import