Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
Ik heb hier een metertje, dat heb ik uit een 244 van denk '83 of zo.. Wie zegt me wat het precies is, wat ik er aan heb en of het moeilijk te installeren is?!

[img width=800 height=600]http://img200.imageshack.us/img200/42/dsc03046j.jpg[/img]
Heb een paar auto's bekeken maar heb hem nog nooit gezien.
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Dat metertje heb ik ook! Is niet moeilijk te installeren.. Het is een vacuummetertje. Zodra je gas geeft zie je dat metertje dus bewegen. Je hebt een vacuumslangetje nodig en een T-stuk. Je hebt een B200K neem ik aan? Dan weet ik zo 1-2-3 helaas niet hoe je dat daar kan aansluiten :-X Ik heb het bij mijn B230F wel kunnen aansluiten, en dat was niet al te moeilijk

@Dirk: kan erg frustrerend zijn, als je heel erg veel met je gaspedaal zit te spelen

maar ik vind het wel leuk speelgoed
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
ja gewoon er in zetten! Ik heb het ook, is wel geinig. vacuum slang naar inlaatspruitstuk en lampje er van aansluiten, klaar.
vooral mensen die mee rijden denken dat het de tank-meter is en vinden het vreemd dat de tank leger gaat als ik optrek en weer voller als ik op de motor rem. ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Tis zelfs een vrij zeldzaam metertje. Als je het niet gebruikt zullen er genoeg zijn die het met plezier overnemen. Zelf wil ik het niet want ik vrees dat ik dan vlug tegen een boom of ander obstakel zal botsen. :
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
Jw240 schreef:ja gewoon er in zetten! Ik heb het ook, is wel geinig. vacuum slang naar inlaatspruitstuk en lampje er van aansluiten, klaar.
vooral mensen die mee rijden denken dat het de tank-meter is en vinden het vreemd dat de tank leger gaat als ik optrek en weer voller als ik op de motor rem. ;D
Echt een pussymagnet dus!
Bedankt weet in iedergeval wat het is! Ding zal wel vaak op die stand blijven staan als op de foto.. ;D
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
PB240 schreef:Jw240 schreef:ja gewoon er in zetten! Ik heb het ook, is wel geinig. vacuum slang naar inlaatspruitstuk en lampje er van aansluiten, klaar.
vooral mensen die mee rijden denken dat het de tank-meter is en vinden het vreemd dat de tank leger gaat als ik optrek en weer voller als ik op de motor rem. ;D
Echt een pussymagnet dus!
Bedankt weet in iedergeval wat het is! Ding zal wel vaak op die stand blijven staan als op de foto.. ;D
precies! ;D
ik zal eens zon metertje openmaken om te zien hoe volvo dat heeft aangepakt
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Maar is ie wel goed?
Hij is nu niet aangesloten en geeft nu max. verbruik aan: je zou zeggen dat ie bij gas geven verder het rode in moet gaan en dat zo niet gebeuren?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Hoe hoger het vacuum (dichte gasklep),hoe linkser de wijzer gaat staan.
Met lekker doordouwen staat de gasklep verder open en dus minder vacuum in het spruitstuk en dus wijzer
naar rechts.
Wijzer lijkt mij nu goed te staan...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.