Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blij als een kind
Met een big smile de ruim 100 kilometer naar huis afgelegd. Niet in de auto van Rik, onze goede buur, maar eindelijk in mijn eigen Volvo! Voor het eerst in mijn leven - ben van 1971 en heb altijd in weggevertjes mogen rijden - had ik mijn eigen auto gekocht en voelde me blij als een kind! De reactie van mijn jongens bij thuiskoms was ongeveer zoals verwacht: "Hee papa, koele auto! Gaan we een stukje rijden?". En mijn vriendin? Die weigert nog te geloven dat dit een betrouwbare auto is. "Als die een jaar zonder problemen rijdt, zal het nog eens overwegen".
[Afbeelding: IMG_0624.JPG] [Afbeelding: IMG_0623.JPG]
De aankoop ging goed. Albert van ALBRA had zich gemeld na mijn oproepje wie er mee wilde gaan kijken. Als een wervelwind begon hij alle hoekjes en gaatjes van de auto inpsecteren. Dat was echt gaaf. Kon ik gewoon een beetje naar de auto kijken en denken: "Mooi kleurtje...". Vertrouwde hem wel, want in alles wat hij deed en vertelde merkte ik dat hij er verstand van en hart voor heeft.
Mijn oordeel - gebaseerd op boerenverstand - was reeds geveld: dit is een geweldige auto. En Albert was er ook zeer over te spreken.

Dus nu ga ik hier op het forum op zoek naar les 1: Hoe houd ik mijn auto schoon, netjes en glimmend?

Wil de mensen hier op het forum bedanken voor de nuttige reacties op mijn topics. En ik denk dat we elkaar nog weleens gaan tegenkomen bij een "Koffieklets" bij Albra of bij een andere gelegenheid. Bedankt!
Volvo V70 (2001) 
Volvo 940 (1997)  Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986)  Porsche 924 (1983)
Antwoord
normaal verschijnsel op dit forum.
Ik heb sinds een paar maanden weer een Volvo en loop ook nog steeds te stralen.
Mijn vrouw vind mijn wagen wel lekker rijden maar vind er verder niets aan.
Daar ben ik dan helemaal blij mee, want dan blijft ze er ook vanaf ;D ;D
Veel plezier ermee!!!!!!!!!!!!!
Antwoord
Lukie5704 schreef:normaal verschijnsel op dit forum.
Ik heb sinds een paar maanden weer een Volvo en loop ook nog steeds te stralen.
Mijn vrouw vind mijn wagen wel lekker rijden maar vind er verder niets aan.
Daar ben ik dan helemaal blij mee, want dan blijft ze er ook vanaf ;D ;D
Veel plezier ermee!!!!!!!!!!!!!

Ja dat kan je inderdaad wel aan Albert overlaten, en dat afblijven, dat is de reden dat mijn vrouw nu ook een 78ÃÂr 244 heeft! Smile ;D

Heel veel plezier ermee, en vertel je vrouw maar dat, mits je hem goed onderhoud, hij je probleemloos zal vervoeren!

Heb je nog tips gehad van Albert over het pimpen van de auto?
244 GL D6 aut. 1981 ,[Afbeelding: img00121d.jpg] en de Smurfette (GL Automatic) uit 78 [Afbeelding: foto00631k.jpg]
Antwoord
Way to go! Om hem glimmend en mooi te houden hoef je niks bijzonders te doen (ook al zo'n teleurstelling). Die lak is ontzettend dik en taai, de bekleding slijt eerder jouw broeken dan andersom, en zo te zien heeft de vorige eigenaar er al goed voor gezorgd. Rijden met dat ding!

Scharnieren smeren doe ik nog al eens bij gebrek aan andere dingen te onderhouden. En de passagiers duidelijk maken dat ze zelf nieuwe kaartenbakken mogen zoeken als ze ze kapotschoppen, dito voor kinderen dat ze niet op het handremdeksel klimmen want dat is hetzelfde brosse plastic. En niet meer met de klep en/of deuren slaan (erg begrijpelijk als je uit een Astra komt)!
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Gefeliciteerd! Meer foto's! Big Grin

Ik heb nu precies 1 jaar mijn 240 en mijn vrouw begint er al aan te wennen
en vindt het niet erg om er mee te rijden ;D Dat met deuren slaan en kaartenbakken
herken ik wel. Ook laat ze er allemaal troep in slingeren dat tijdens het rijden
weer ligt te rammelen en te doen. Thuis wel netjes maar met auto's.... :Smile
Antwoord
Gefeliciteerd met deze mooie auto.
Hopelijk/waarschijnlijk ;D ga je er van genieten.
Veel plezier en welkom.
Antwoord
Gefeliciteerd met je aankoop. Hij ziet er echt heel goed uit. Heel mooie kleur en de mooiste velgen voor onder een 240 met de juiste velgkapjes.

Geniet er van en draag er zorg voor.

Meer foto's zijn altijd welkom. Big Grin Wink
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Marc1970 schreef:Way to go! Om hem glimmend en mooi te houden hoef je niks bijzonders te doen (ook al zo'n teleurstelling). Die lak is ontzettend dik en taai, de bekleding slijt eerder jouw broeken dan andersom, en zo te zien heeft de vorige eigenaar er al goed voor gezorgd. Rijden met dat ding!

Scharnieren smeren doe ik nog al eens bij gebrek aan andere dingen te onderhouden. En de passagiers duidelijk maken dat ze zelf nieuwe kaartenbakken mogen zoeken als ze ze kapotschoppen, dito voor kinderen dat ze niet op het handremdeksel klimmen want dat is hetzelfde brosse plastic. En niet meer met de klep en/of deuren slaan (erg begrijpelijk als je uit een Astra komt)!

Whaha dit zeg ik nou dus ook altijd tegen mijn passagiers! ;D

Maar gefeliciteerd en veel plezier met je aankoop! 8)
Antwoord
Citaat:erg begrijpelijk als je uit een Astra komt
Da's wel heel erg fout :o
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Gefeliciteerd met je aankoop!

Heel veel plezier ermee!
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: