Berichten: 2.452
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
De eerste 240 modellen met 4-bak M45 hadden een grove vertanding op de ingaande (primaire) as. Is het iemand van jullie bekend of deze identiek is aan de vertanding van de M400/M410 bak van de 164 modellen ???
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Die grove vertanding is zeker weten wel gelijk aan die van de M40 en M41. Kijk anders hier:
http://www.buvic.com/car/repairs/transmissionswap.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.452
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Marc, Maar ik wilde nu net weten of the 410 vertanding identiek was aan die van de M45?
Weet jij toevallig de diameter van de koppelingsplaat van een 140 model?
Achtergrond van de vraag: Ik will een 410 bak met passend koppelingshuis (P1800e) toepassen op een B20A in een 144.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Brickboard is your friend:
http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?...show_all=1
Goed nieuws dus, een M410 van een P1800 heeft een standaard B20 plaat (en dus een andere ingaande as als een M410 van een 164).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.717
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Precies, volgens mij is dat een van de zeldzame combinaties.
Zo zeldzaam dat ik even zou checken of het inderdaad over een B20 gaat en/of M410